Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor został wybrany na kolejną kadencję, wicedyrektorem również pozostaje ta sama osoba. Czy w przypadku wicedyrektora, fakt, że pozostaje nim personalnie ta sama osoba musi być zaopiniowany wniosek na posiedzeniu Rady Pedagogicznej?
Powierzenia stanowiska wicedyrektora w szkole dokonuje jej dyrektor zgodnie z art. 37 ust 1 ustawy o systemie oświaty:
"W szkole lub placówce, w których zgodnie z ramowym statutem może być utworzone stanowisko wicedyrektora i inne stanowiska kierownicze, powierzenia tych stanowisk i odwołania z nich dokonuje dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej."
Jeżeli wicedyrektorowi zostało powierzone stanowisko na taki sam okres czasu jak kadencja dyrektora szkoły, wówczas dyrektor kolejny raz powierza mu stanowisko zgodnie z powyższym przepisem.
Jeżeli powierzenie stanowiska wicedyrektora jest nadal aktualne (daty nie pokrywają się z powierzeniem stanowiska dyrektora), wówczas wicedyrektor nadal pełni swoją funkcję na podstawie poprzedniego powierzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzór umowy na podstawie mianowania oraz informacje kiedy i kto sporządza taką umowę. Dziękuję.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- państwa odpowieź:Na podstawie art. 3 ustawy z dnia 20 lipca 1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy (Dz. U. z 1990 r. Nr 54, poz. 310) na wniosek zainteresowanej osoby urząd gminy właściwy dla położenia gospodarstwa jest obowiązany stwierdzić okresy jej pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym, wydając stosowne zaświadczenie w celu przedłożenia w zakładzie pracy. Jeżeli organ nie dysponuje dokumentami uzasadniającymi wydanie zaświadczenia o pracy zainteresowanej osoby w indywidualnym gospodarstwie rolnym, zawiadamia ją o tej okoliczności na piśmie. Wówczas okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym mogą być udowodnione zeznaniami co najmniej dwóch świadków zamieszkujących w tym czasie na terenie, na którym jest położone to gospodarstwo rolne. Zeznania nie mogą mieć formy pisemnej tylko ustną, muszą być utrwalone w protokole oraz są odbierane po pouczeniu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 83 KPA).
Moje pytanie czyli przy ustaleniu ewentualnego stażu z pracy w gospodarstwie rolnym potrzebuję tylko i wyłącznie zaświadczenia z gminy? Nie są potrzebne zaświadczenia o meldunku z tamtych lat czy kopie zaznań świadków? Czy jest jakiś druk na którym nauczyciel wnioskuje o zaliczenie stażu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pełniąc funkcję dyrektora z końcem stycznia 2017r. przeszłam na emeryturę. Obowiązki dyrektora powierzono jednemu z nauczycieli z rady pedagogicznej na okres 10 miesięcy. W tym samym czasie pełniący obowiązki dyrektor zaproponował mi pracę na stanowisku n-la przydzielając mu swoje godziny (mamy te same kwalifikacje przedmiotowe). Po miesiącu z powodów rodzinnych nowo powołany dyrektor złożył rezygnację z funkcji. Organ prowadzący zwrócił się w tej sytuacji do mnie z prośbą o przejęcie obowiązków na okres nie dłuższy niż do listopada tego roku i ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora szkoły. Moje pytanie jest następujące. Czy są i jakie ograniczenia prawne dla nauczyciela emeryta pozostającego w stosunku pracy do przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora w wygaszanym gimnazjum oraz czy ocena pracy ważna do maja 2018 r. będzie uznana przy składaniu dokumentacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony w pełnym wymiarze godzin (ze względu na zmniejszenie liczby oddziałów) wyraził zgodę na przeniesienie do innej szkoły położonej w tej samej gminie. W placówce, w której pracował, prowadził między innymi zajęcia ze sztuki (4 godz.) i ma prowadzić je nadal. Czy należy z tym nauczycielem rozwiązać stosunek pracy za porozumieniem stron i zawrzeć nową umowę na te 4 godz.? Czy można zawrzeć umowę na czas określony? Czy w takiej sytuacji należy mu się odprawa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Art 64 ust 2a dyrektorowi przysługuje prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni. Do kiedy dyrektor musi wykorzystać ten urlop? Organ prowadzący nakazał do 31.12.2018 roku.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe