Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w I kl. szkoły podstawowej niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym-nauczanie indywidualne, czy może być dopisane do oddziału edukacyjno-terapeutycznego (dziennik) gdzie mamy dzieci z gimnazjum i nauczyciel z tego oddziału realizuje z nim zajęcia indywidualne, czy dziecko to powinno być dopisane do oddziału gdzie jest szkoła podstawowa, a mimo to nauczyciel inny niż pracujący w tym oddziale może realizować z nim zajęcia indywidualne?
NIE – uczeń z klasy pierwszej szkoły podstawowej nie może być dopisany do oddziału edukacyjno-terapeutycznego, albowiem nie jest uczniem na etapie edukacji gimnazjalnej. § 4. 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1656) – wyraźnie mówi, że zajęcia indywidualnego nauczania prowadzone są przez nauczycieli, którym dyrektor powierzy prowadzenie tych zajęć. To oznacza, że nie ma wymogu, aby nauczanie indywidualne realizował nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w klasie, do której zapisane jest dziecko.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w placówce niepublicznej musi zostać powołany zespół d/s pomocy psychologiczno-pedagoicznej. W placówce nie przebywają dzieci z orzeczeniami i potrzebie kształcenia specjalnego, ani o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Z dziećmi w ramach wyrównywania deficytów lub z dziećmi uzdolnionymi prowadzi sie pracę indywidualną i wyrównawczą. Udokumentowanie stanowią karty oddziaływań indywidualnych prowadzone przez nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postępować w przypadku ucznia nieklasyfikowanego z praktyk zawodowych - nieobecności nie usprawiedliwione?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy V szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na sprzężenie (niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim oraz niepełnosprawność ruchową). Uczeń ten stanowi jednoosobowy oddział (arkusz organizacji szkoły). Zajęcia dla tego ucznia odbywają się w systemie łączonym z klasą VI. Z tytułu łączenia zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie szczegółowej organizacji szkół uczeń klasy V 50% zajęć z danego przedmiotu realizuje indywidualnie. W orzeczeniu występuje wskazanie objęcia ucznia pomocą PP w trakcie bieżącej pracy, a także zajęciami specjalistycznymi, korekcyjno-kompensacyjnymi, dydaktyczno-wyrównawczymi. Jak zastosować to zalecenie poradni? Czy te zapisy świadczą o tym, że wymieniony rodzaj zajęć należy prowadzić z uczniem indywidualnie? Obecnie uczeń korzysta z terapii psychologicznej w PPP (zgodnie z sugestią specjalistów, nauczycieli uczących zawartych w IPET) z powodu problemów związanych z przyswajaniem podstawy programowej. Wstępna informacja od specjalisty to wskazanie do ponownego badania i możliwa zmiana orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. W roku szkolnym 2021/2022 dziecko będzie już uczniem klasy VI. Jeżeli nastąpi zmiana orzeczenia, to również zmiana podstawy programowej, inny ramowy plan nauczania. Czy zajęcia powinny być organizowane w systemie łączonym i nadal zastosujemy zapisy rozporządzenia? Na czym będzie polegała odrębna organizacja pracy z tym uczniem tak, aby zapewnić mu optymalne warunki uczenia się i rozwoju? Zgodnie z zaleceniami MEN w celu kompleksowego wsparcia uczniów po powrocie do szkoły będą organizowane zajęcia wspomagające. Jaką liczbę godzin zajęć wspomagających należy przyznać dla ww. ucznia stanowiącego jednoosobową klasę, jeżeli liczba godzin na oddział wynosi od 10 do 15? Czy optymalna i dopuszczalna byłaby liczba 5 godzin? Mimo sugestii szkoły i PPP rodzic na chwilę obecną nie bierze pod uwagę placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zamierzam zlikwidować niepubliczny punkt przedszkolny. Proszę o informację, jakie w tym zakresie są obowiązki organu prowadzącego, jakie dyrektora punktu? Jakie dokumenty będą potrzebne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe