Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w przedszkolu otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dla tego dziecka powinno się przygotować IPET, czy Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jeżeli Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju to co powinien zawierać (budowa tego programu)?
IPET przygotowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną ze względu na niepełnosprawność. Natomiast dla dziecka, które otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju należy opracować – zgodnie z wymogami Rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 29 października 2013r. poz. 1257 – indywidualny program wspomagania rozwoju. Nie istnieje obowiązkowy wzór takiego programu. Jego zawartość wynikać powinna ze wskazań zawartych w opinii. Pewne jest, że w programie należy określić cele oraz propozycję działań i ćwiczeń zapewniających wielostronny rozwój z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych dziecka. Program opracowuje zespół WWR powołany przez dyrektora przedszkola, składający się z osób posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog,tyflopedagog lub surdopedagog, psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o pomoc,jak zapisać na świadectwie ocenę z dodatkowych zajęć edukacyjnych w kl.IV-wszyscy uczą się drugiego języka obcego. Czy zgodnie ze wcześniejszymi zapisami o wliczaniu go do średniej można to uznać za obowiązujące w nowej ramówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń niepełnoletni, który uczęszcza do szkoły ponadgimnazjalnej, wykazuje na terenie szkoły zachowania demoralizujące (wagary, liczne spóźnienia, agresywne zachowania, brak osiągnięć w nauce). Jakie działania jako dyrektor powinnam podjąć względem tego ucznia, jeśli wszystkie działania wychowawcze na terenie szkoły zostały wyczerpane? Czy wystarczy wniosek do sądu rodzinnego o rozpoznanie sytuacji rodzinnej ucznia? Co w sytuacji, jeśli w opisany sposób zachowuje się uczeń pełnoletni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgłoszenie do ewidencji przedszkola niepublicznego - wzór dokumentu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy praktycznej nauki zawodu. Do szkoły branżowej, w której praktyczna nauka zawodu na kierunku „kucharz” odbywa się w ramach kształcenia młodocianych pracowników w systemie OHP, chęć przyjścia do klasy II zgłosiła osoba pełnoletnia. Z przyczyn proceduralnych (ukończone 18 lat) ośrodek szkolenia nie może podpisać z nią umowy na realizację praktyk i stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś inna możliwość, aby ta osoba mogła uczyć się w naszej szkole, a praktyczną naukę zawodu realizować w innym miejscu? Jeżeli tak, to jakie warunki musi spełniać to miejsce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wymagania dotyczące osoby prowadzącej szkolenia bhp
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe