Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w przedszkolu otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dla tego dziecka powinno się przygotować IPET, czy Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jeżeli Program Wczesnego Wspomagania Rozwoju to co powinien zawierać (budowa tego programu)?
IPET przygotowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną ze względu na niepełnosprawność. Natomiast dla dziecka, które otrzymało opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju należy opracować – zgodnie z wymogami Rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 29 października 2013r. poz. 1257 – indywidualny program wspomagania rozwoju. Nie istnieje obowiązkowy wzór takiego programu. Jego zawartość wynikać powinna ze wskazań zawartych w opinii. Pewne jest, że w programie należy określić cele oraz propozycję działań i ćwiczeń zapewniających wielostronny rozwój z uwzględnieniem potrzeb indywidualnych dziecka. Program opracowuje zespół WWR powołany przez dyrektora przedszkola, składający się z osób posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog,tyflopedagog lub surdopedagog, psycholog, logopeda oraz inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy częstości wykonywania badań sanitarno-epidemiologicznych u nauczycieli i pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w szkole. Jak często powinno się je wykonywać? W rozporządzeniu spotkałam się z określeniem, że w trzech przypadkach: zaczynając pierwszą pracę, po przebytej chorobie zakaźnej oraz u kolejnego pracodawcy. Jeden lekarz medycyny pracy twierdzi, że co dwa lata, drugi, że co rok. Pytam o podstawę prawną, ale nie uzyskuję odpowiedzi. Jak to powinno być właściwie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co musi zawierać regulamin dla praktykantów odbywających praktyki w szkole?
- Dziecko w wieku przedszkolnym posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - orzeczony autyzm wczesnodziecięcy. Kto formalnie może cofnąć takie orzeczenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzory dokumentów:
- powołanie komisji rekrutacyjnej - podstawa prawna
- oświadczenie o nieujawnianiu informacji o przebiegu posiedzenia komisji rekrutacyjnej i podjętych rozstrzygnięciach - podstawa prawna
- ustalenie terminów posiedzeń komisji rekrutacyjnej przez przewodniczącego komisji.
Dziękuję. Pozdrawiam
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można łączyć zajęcia kl.III z kl.IV (muzyka, plastyka, religia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe