Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z klasy III SP przystępowało będzie do egzaminu klasyfikacyjnego (nieobecność od stycznia w szkole). Proszę o wskazówki praktyczne, w jaki sposób ten egzamin przeprowadzić. Czy może być np. w taki sposób: edukacja wczesnoszkolna - część ustna i pisemna; edukacja muzyczna - część praktyczna; edukacja plastyczna - część praktyczna; j. angielski - część pisemna i ustna; wych. fizyczna - część praktyczna. Jak długo może trwać każda część? Czy może to być jeden egzamin klasyfikacyjny, czy kilka z poszczególnych edukacji?
Dla ucznia powinien zostać przeprowadzony jeden egzamin klasyfikacyjny, zmierzający do wydania jednej oceny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, która obejmuje następujące obszary: edukacja polonistyczna, język obcy nowożytny, edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza, edukacja matematyczna, zajęcia komputerowe, zajęcia techniczne i wychowanie fizyczne. Zadania z poszczególnych obszarów mogą zostać przeprowadzone w formach podanych w pytaniu, a czas trwania egzaminu powinien zostać dostosowany do możliwości ucznia, np. łącznie 1,5 – 2 godziny, ponieważ czas trwania takiego egzaminu nie jest ściśle określony przepisami (art. 44k, art. 44l, art. 44f ust. 3 UoSO, załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm., § 17 rozporządzenia z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący inny niż jst- stowarzyszenie prowadzący szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przedstawia arkusz organizacyjny do zaopiniowania przez Kuratorium Oświaty? Czy dyrektor niepublicznej szkoły podstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej występuje do zakładowych organizacji związkowych o wydanie opinii dotyczącej arkusza organizacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel musi odrobić godzinę "karcianą", która się nie odbyła z powodu wycieczki klasowej?
- Czy przy łączeniu na 8 godzin (pozostałe oddzielnie) wykazuję w arkuszu jako jeden, czy dwa oddziały? Proszę o umocowanie prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel podjął studia zaoczne, są one ujęte w planie doskonalenia. Zajęcia trwają trzy dni i przez wszystkie dni nauczyciel dojeżdża na uczelnię. Uważam, że mogę mu finansować koszty dojazdu w piątek i powrotu w niedzielę oraz dofinansowanie do kosztów opłat za semestr. Nie kierowałam nauczyciela tylko wyraziłam zgodę i ujęłam jego dokształcanie w planie. nauczyciel chce zwrotu wszystkich kosztów dojazdu i delegacji. Jak regulują to przepisy.
- Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy
zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe