Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z klasy III SP przystępowało będzie do egzaminu klasyfikacyjnego (nieobecność od stycznia w szkole). Proszę o wskazówki praktyczne, w jaki sposób ten egzamin przeprowadzić. Czy może być np. w taki sposób: edukacja wczesnoszkolna - część ustna i pisemna; edukacja muzyczna - część praktyczna; edukacja plastyczna - część praktyczna; j. angielski - część pisemna i ustna; wych. fizyczna - część praktyczna. Jak długo może trwać każda część? Czy może to być jeden egzamin klasyfikacyjny, czy kilka z poszczególnych edukacji?
Dla ucznia powinien zostać przeprowadzony jeden egzamin klasyfikacyjny, zmierzający do wydania jednej oceny z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, która obejmuje następujące obszary: edukacja polonistyczna, język obcy nowożytny, edukacja muzyczna, edukacja plastyczna, edukacja społeczna, edukacja przyrodnicza, edukacja matematyczna, zajęcia komputerowe, zajęcia techniczne i wychowanie fizyczne. Zadania z poszczególnych obszarów mogą zostać przeprowadzone w formach podanych w pytaniu, a czas trwania egzaminu powinien zostać dostosowany do możliwości ucznia, np. łącznie 1,5 – 2 godziny, ponieważ czas trwania takiego egzaminu nie jest ściśle określony przepisami (art. 44k, art. 44l, art. 44f ust. 3 UoSO, załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm., § 17 rozporządzenia z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ma studia podyplomowe z informatyki może odmówić nauczania tego przedmiotu? Chodzi zarówno o przypadek , kiedy nauczyciel ma pełny etat swojego podstawowego przedmiotu jak i wtedy kiedy uzupełnia etat kilkoma godzinami informatyki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jak szkoła zgłosiła do sio ucznia, za którego otrzymała mniej pieniędzy to czy podczas kontroli starostwo otrzymuje zwrot od ministerstwa za danego ucznia?
Podam przykład
Uczeń ma upośledzenie umiarkowane natomiast do sio został podany jako uczeń z upośledzeniem lekkim. Wynika z tego że Starostwo nie otrzymało takiej subwencji oświatowej jaką powinno. Czy starostwo może się starać o zwrot części subwencji od MEN których nie dostało z powodu błędu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego uczęszcza dziecko 4l, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja, niepełnosprawność ruchowa - niedowład kończyn). Jakie przydzielić zajęcia i jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele specjaliści?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc w sprawie dotyczącej nauczyciela przedszkola, świetlicy szkolnej czy bibliotekarza, którzy w okresie kształcenia na odległość nie z ich winy, nie są w stanie realizować godzin wynikających z ich umowy czy arkusza organizacji pracy szkoły. Czy ka wówczas zastosowanie art 81 kodeksu pracy? Co dokładnie rozumie się pod pojęciem " wynagrodzenie wg osobistego zaszeregowania"? Czy tylko wynagrodzenie zasadnicze, czy także dodatki a w tym wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe, bo o takie nauczycielom tym chodzi... dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe