Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Kwestia tygodniowego wymiaru godzin zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu nie ma szczegółowych regulacji. Albowiem przepisy prawa oświatowego dotyczące ramowych planów nauczania wskazują tylko liczbę godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów. W związku z tym wymiar godzin indywidualnych zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu powinien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz konkretne potrzeby tego dziecka. Gminy, do których należy prowadzenie przedszkoli zazwyczaj ustalają zasady organizacji roku szkolnego i w nich precyzują, ile godzin może przeznaczyć dyrektor na zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Proszę też pamiętać, że planując w IPET wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych można wziąć pod uwagę, iż zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo – a takie są zajęcia rewalidacyjne powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić: z dziećmi w wieku 3-4 lat – około 15 minut, z dziećmi w wieku 5-6 lat – około 30 minut. Przedszkola często przyznają dziecku rewalidację w wymiarze 2 godz. tygodniowo rozbijając ten czas na kilka oddzielnych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może prowadzić w niedzielę zajęcia wyrównawcze z matematyki w ramach projektu unijnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto powinien zawrzeć umowę z biurem turystycznym na wyjazd uczniów klasy III na zieloną szkołę? Koszt wyjazdu (pomniejszony o dofinansowanie z WFOŚiGW) ponoszą rodzice uczniów. Większość rodziców życzy sobie wystawienia faktur imiennych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak poprawnie sformułować decyzję o przyznaniu indywidualnego nauczania w gimnazjum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie w związku z zawieszeniem zajęć w szkole z powodu COVID-19. 1. Otrzymałam informację od nauczyciela o dodatnim wyniku na COVID-19. 2. Otrzymałam pozytywną opinię sanepidu na zajęcia hybrydowe i zdalną naukę dla klas (VII, VIII) objętych kwarantanną od 15.10.2020 r. do 22.10.2020 r. 3. Otrzymałam zgodę organu prowadzącego na zwieszenie zajęć. 4. Wydałam zarządzenie. Pytanie brzmi: Czy dyrektor zawiesza zajęcia w szkole na czas określony, wprowadzając naukę zdalną dla uczniów objętych kwarantanną i utrzymując dla pozostałych klas naukę stacjonarną? Chodzi mi o stan prawny na dzień 15.10.2020 r. Czy moje postępowanie jest prawidłowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe