Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, do naszego przedszkola uczęszcza dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o wczesnym wspomaganiu. Organizujemy zajęcia zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy powinniśmy również organizować dodatkowe godziny zajęć indywidualnych (WWR)? Czy nasza placówka otrzyma dodatkowe środki na realizację zajęć WWR? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Ilona Kowalska
Kształcenie specjalne ma charakter organizacyjny. Orzeczenie określa formy i metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w zakresie jego edukacji. Po ukończeniu przeszkola dziecko z pewnością będzie miało kolejne orzeczenie, tym razem na etap edukacji w szkole.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Są to zajęcia przewidziane tylko dla dzieci przedszkolnych, a ich realizacja jest niezależna od posiadania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeżeli dziecko posiada zarówno orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, należy organizować jedne i drugie zajęcia.
Środki na organizację wczesnego wspomagania ujęte są w subwencji oświatowej, zarówno dla placówek publicznych jak i niepublicznych.
art. 90 ust. 1a. ustawy o systemie oświaty:
Niepubliczne przedszkola, szkoły podstawowe oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5, a także niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które, zgodnie z art. 71b ust. 2a, prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację z budżetu odpowiednio gminy lub powiatu w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, pod warunkiem że osoba prowadząca przedszkole, szkołę, ośrodek lub poradnię poda organowi właściwemu do udzielania dotacji planowaną liczbę dzieci, które mają być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów powinien mieć wystawioną ocenę zachowania? Jeśli tak, to czy w takim przypadku powinien uzyskać negatywną ocenę zachowania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim dzienniku wpisujemy doradztwo zawodowe dla szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na pełnym etacie, przez dwa tygodnie była nieobecna w szkole. Miała zwolnienie lekarskie "opieka nad chorym dzieckiem". Czy jej wymiar "godzin karcianych" można obniżyć w związku z tą nieobecnością?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stosunek pracy z dyrektorem szkoły niepublicznej ustał z dniem 11 kwietnia. Do organu prowadzącego wpłynął wniosek w dniu 4 maja o dokonanie oceny pracy. Czy organ prowadzący ma obowiązek dokonania oceny pracy osoby, która była dyrektorem i jednocześnie pracownikiem 8 m-cy, a wniosek o dokonanie oceny pracy składa kiedy już nie jest ani dyrektorem, ani pracownikiem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wrócił z rocznego urlopu zdrowotnego do pracy po czym wystąpił do dyrektora z prośbą o dokonanie oceny pracy. Ostatnia ocena pracy miała miejsce w 2010 roku. Czy dyrektor powinien dokonać oceny nauczycielowi, który wrócił z urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe