Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów powinien mieć wystawioną ocenę zachowania? Jeśli tak, to czy w takim przypadku powinien uzyskać negatywną ocenę zachowania?
Szkoła nie jest zwolniona z obowiązku oceniania zachowania ucznia nieklasyfikowanego, zatem uczniowi należy wystawić ocenę. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: 1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania; 2) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez: 1) wychowawcę klasy, 2) nauczycieli oraz 3) uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły. Ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania odbywa się według skali i w formach przyjętych w danej szkole w statucie. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia w sprawie oceniania. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: 1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania; 2) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; 3) skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia. Oznacza to, że szkoła ocenia zachowanie ucznia na podstawie kryteriów ustalonych w statucie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel-wychowawca bursy może być rzecznikiem swojego ucznia, tudzież pomagać (dawać wskazówki) mu w pisaniu odwołania się od decyzji dyrektora? Jak prawidłowo nanieś poprawki w protokole, zgłaszane przez człona rady pedagogicznej (dotyczące zapisu jego wypowiedzi)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki arkusz ocen obowiązuje VII klasę ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jakie zmiany w statucie powinien wprowadzić dyrektor zespołu placówek kształcenia ustawicznego. Jesteśmy szkołą dla dorosłych kształcącą wyłącznie w systemie zaocznym. Posiadamy liceum ogólnokształcące, uzupełniające LO, szkoły policealne, zamierzamy też prowadzić kwalifikacyjne kursy zawodowe.
2. Zamierzamy prowadzić pomoc słuchaczom w zakresie doradztwa zawodowego. Jak ma brzmieć zmiana w statucie w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wymiar zajęć z języka angielskiego powinien być realizowany w przedszkolu w grupie 3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe