Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Emeryci objęci są opieką socjalną w naszej szkole. Jedna emerytka po śmierci męża przeszła na jego emeryturę - twierdzi, że otrzymuje emeryturę wyższą po mężu niż miała swoją. Co w takiej sytuacji mamy robić? Czy nadal musimy ją objąć opieką socjalną, czy też nie?
Zgodnie z art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1352 z późn. zm.- dalej ustawa o ZFŚS) osobami uprawnionymi do korzystania z Funduszu są pracownicy i ich rodziny, emeryci i renciści - byli pracownicy i ich rodziny oraz inne osoby, którym pracodawca przyznał, w regulaminie prawo korzystania ze świadczeń socjalnych finansowanych z funduszu.
Pracodawca zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o ZFŚS ma obowiązek ustalenia w regulaminie szczegółowych zasad korzystania przez osoby uprawnione z funduszu. W tym regulaminie powinien również wskazać dokumenty, które należy przedłożyć w celu uzyskania świadczenia. Regulamin powinien być tak zredagowany, aby pracodawca nie miał problemu ustalenia tego czy dana osoba ma status emeryta czy też rencisty, gdyż to jest kluczowa sprawa w przedstawionej sytuacji, gdyż prawo do świadczeń z ZFŚS, jak i możliwość odprowadzania dobrowolnego odpisu jest uzależniona od posiadania przez uprawnionego statusu emeryta – byłego pracownika zakładu. Emeryci i renciści to osoby, które odeszły z zakładu, przechodząc na świadczenie z ZUS.
Ważne jest to, że jeśli w trakcie pobierania emerytury lub renty były pracownik znajdzie nowe zatrudnienie o charakterze pracowniczym, nawet na część etatu, to traci on status emeryta, rencisty – byłego pracownika zakładu, a staje się pracownikiem uprawnionym do korzystania z funduszu socjalnego u nowego pracodawcy.
Emeryt- były pracownik szkoły ma „dożywotnie” prawo do korzystania ze świadczeń funduszu. Z uwagi na to, że sama uprawniona przyznaje się do tego, że jej dochody wzrosły, to wysokość świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych powinna się stosunkowo zmniejszyć. Te kwestie z pewnością poruszone są w regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obowiązującym w danej jednostce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie dot.procedury wydłużenia etapu edukacyjnego: Czy do opinii klasowego zespołu nauczycielskiego uzasadniającej wydłużenie etapu wymagane jest dołączenie opinii psychologa i Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej? Dziękuję!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic powracający po trzech latach z Niemiec do Polski chce od nowego roku szkolnego zapisać swoje dzieci do kl. VI szkoły podstawowej i do klasy I gimnazjum. Z rozmów z matką wynika, że dziecko z klasy VI nie otrzyma promocji do klasy programowo wyższej. Do której klasy należy przyjąć dziecko jeżeli nie otrzyma promocji? Jakie dokumenty jest zobowiązany przedłożyć rodzic w szkole? Czy dokumenty w tym świadectwo muszą być przetłumaczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada?
Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki będzie od 1 września 2018 r. tygodniowy wymiar godzin pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych zatrudnionych w szkole samorządowej? Czy w pensum pedagoga szkolnego mogą wejść godziny z doradztwa zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe