Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile dni urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikowi obsługi zatrudnionemu na 1/2 etatu?
Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika.Wymiar urlopu zależy od długości ogólnego stażu pracy
W art. 154 § 2 Kodeksu pracy czytamy, że wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika.
Wymiar urlopu zależy od długości ogólnego stażu pracy, do którego, oprócz okresów poprzedniego zatrudnienia wlicza się m.in. odpowiednie okresy z tytułu ukończenia nauki w szkole (art. 155 KP).
I tak według art. 154 § 1 K.p. wymiar urlopu pracownika zatrudnionego na pełen etat wynosi:
- 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,
- 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
Urlop pracownika zatrudnionego na niepełny etat przelicza się na godziny
W przypadku pracownika zatrudnionego na niepełny etat, aby prawidłowo udzielić urlopu wypoczynkowego, należy urlop przeliczyć na godziny (art. 1542 § 1 K.p.), przyjmując, że jeden dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy.
Jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat, wówczas wyliczenie będzie następujące:
20 dni urlopu x ½ etatu = 10 dni
10 dni x 8 godzin = 80 godzin
80 godzin /4-godzinne dni pracy = 20 dni 4-godzinnych dni pracy
Zakładając, że pracownik pracuje 4 godziny dziennie i jest zatrudniony co najmniej 10 lat, wówczas wyliczenie wygląda w następujący sposób:
26 dni x ½ etatu = 13 dni
13 dni x 8 godzin = 104 godzin
104 godziny /4-godzinne dni pracy = 26 dni 4-godzinnych dni pracy
Nieco inaczej będzie wyglądał ostateczny wynik w przypadku pracownika, którego liczba godzin pracy każdego dnia jest inna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy są jakieś podstawy prawne, aby nauczycielowi zatrudnionemu na podstawi mianowania przydzielić "czysty etat"- 18 godzin, a emerytowanemu nauczycielowi 20 godzin? Nadmieniam, że nie składam do dyrektora o wniosku o nieprzydzielenie mi godzin ponadwymiarowych.
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 10/20 (umowa na czas nieokreślony). Łącznie pracuje etat, gdyż dochodzą mu godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (9/18) - aneks do umowy o pracę. Nauczyciel ten uzyskał stopień nauczyciela mianowanego. Czy taka sytuacja umożliwia przekształcenie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania? Czy różne wymiary etatu uniemożliwiają takie przekształcenie? Jak rozwiązać ten problem? Podobnie wygląda sytuacja z nauczycielem bibliotekarzem, który etat uzyskuje poprzez pół etatu opiekuna świetlicy.
- Zatrudniam 13 nauczycieli i 6 pracowników obsługi. Likwiduję etat intendentki. Czy muszę tej osobie wypłacić odprawę? Dałam 3 miesięczne wypowiedzenie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Decyzją poprzedniego dyrektora w szkole został zatrudniony nauczyciel wf- emeryt. Ma podpisaną umowę na czas nieokreślony 9/18 i pracuje już 8 rok. Proszę o pomoc: udostępnienie wzoru, podanie podstawy prawnej i ew. uzasadnienia wypowiedzenia takiej umowy (za porozumieniem stron nie wchodzi w grę). Nauczyciel ten nadal pobiera emeryturę. Dodam, że godziny wf dostanie nauczyciel zatrudniony przez mianowanie, który będzie dopełniał etat z wygaszanego gimnazjum.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatrudnienia.
Czy należy pytać kuratorium o zgodę na zatrudnienie nauczyciela emeryta od 1 września 2024?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe