Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin z muzyki będzie w klasach: 1,2,3,4,5,6,szkoły podstawowej specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, a ile w klasie 3 gimnazjum specjalnego (dla w/w uczniów)?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz U. dnia 31 marca 2017 r.
poz. 703) – Załącznik nr 2. Nie ma tam odrębnych godzin na lekcje muzyki, albowiem w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnyhc intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym realizuje się formy nauczania, a nie przedmioty – o czym dokładnie jest mowa w Załaczniku nr 3 do rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. (patrz pytanie nr 1).
Muzyka, plastyka i technika są jedną z form realizacji zajęć rozwijających kreatywność, na które w całym cyklu kształcenia ośmioletniego przewidziano w klasie I- III po 10 godzin tygodniowo, w klasie IV – 12 godz. tygodniowo, w klasie V-VI po 13 godz. tygodniowo a w klasie VII-VIII po 14 godz. tygodniowo. Decyzję jakie zajęcia (muzyczne, plastyczne czy techniczne) będą realizowane i w jakim wymiarze godzin należy do dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole realizujemy projekty unijne dotyczące staży zagranicznych uczniów. Wraz z uczniami wyjeżdżają dwaj opiekunowie. Druga tura wyjazdu przypada na 20.09-06.10.2016 r. Na dzisiejszej Radzie Pedagogicznej nauczyciel odmówił wyjazdu wraz z młodzieżą. Jako dyrektor szkoły, co powinnam zrobić? Uważam, że do obowiązków nauczyciela należy opieka nad uczniami (otrzymuje za tą opiekę dodatkowe wynagrodzenie).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice jednej z klas naszej szkoły zwrócili się do dyrektora z pisemną prośbą o odpowiedź dotyczącą wyciągniętych konsekwencji w stosunku do uczniów dezorganizujących pracę na lekcjach i przejawiających kontrowersyjne zachowania. W piśmie wyznaczyli dyrektorowi szkoły dwutygodniowy czas na udzielenie pisemnej odpowiedzi. Bardzo proszę o informację jaki w tej sytuacji termin na odpowiedź ma dyrektor. Proszę też o podanie podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocena pracy nauczyciela robiona na wniosek dyrektora szkoły może rozpoczynać się w sierpniu? Czy mogę w sierpniu poinformować o niej nauczyciela (4-tygodniowy urlop wykorzystał w lipcu)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak w nowym arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2017/2018 planować zajęcia z pomocy psychologiczno - pedagogicznej (zespoły wyrównawcze) dla uczniów posiadających opinie PPP?Jeżeli zgodnie z art. 4 ust. 8 Ustawa Przepisy wprowadzające prawo oświatowe z 14.12.2016 nauczyciel nie będzie mógł ich prowadzić w ramach art. 42 KN.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja godzin karcianych może odbywać się w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe