Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem szkoły podstawowej od 1.09.2013r. (wcześniej pracowałem w tej szkole jako nauczyciel). W szkole tej nadal pracuje nauczyciel, który był dyrektorem do 31.08.2013r. W grudniu wystąpił o ocenę pracy. Czy po takim okresie pracy w roli nauczyciela mogę go ocenić?
Tak, są to kompetencje dyrektora nadane przez Kartę Nauczyciela oraz rozporządzenie. Oceny pracy nauczyciela dokonuje dyrektor szkoły, w której jest zatrudniony nauczyciel.Dyrektor szkoły dokonuje oceny pracy nauczyciela, uwzględniając w szczególności:1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prawidłowość realizacji innych zadań zawodowych wynikających ze statutu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony, kulturę i poprawność języka, pobudzanie inicjatywy uczniów, zachowanie odpowiedniej dyscypliny uczniów na zajęciach;2) zaangażowanie zawodowe nauczyciela (uczestnictwo w pozalekcyjnej działalności szkoły, udział w pracach zespołów nauczycielskich, podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie nauczania, wychowania i opieki, zainteresowanie uczniem i jego środowiskiem, współpraca z rodzicami);3) aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym;4) działania nauczyciela w zakresie wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb;5) przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu lekcji, właściwe prowadzenie dokumentacji).Podstawa prawna:1) Karta Nauczyciela – ustawa z 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności art. 6.2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek informowania nauczyciela o planowanym terminie obserwacji jego lekcji - hospitacji zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy II technikum ma wystawioną przewidywaną ocenę końcową z historii nieklasyfikowana. Na półrocze miała ocenę dopuszczający. Obecnie ma problemy zdrowotne i ponad 50% nieobecności. Mama dziewczyny poinformowała, że jest w trakcie leczenia. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób mogę wpłynąć na nauczyciela, by uwzględnił kłopoty zdrowotne dziewczyny i klasyfikował ją. Z pozostałych przedmiotów ma oceny pozytywne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowanie do życia w rodzinie w roku szkolnym 2018/2019 jest obowiązkowe i czy rodzice uczniów niepełnoletnich mogą zrezygnować z udziału ich dzieci w tych zajęciach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną i zakres kompetencji Rady Pedagogicznej w szkole podstawowej oraz podstawę prawną wraz z kompetencjami i obowiązkami dyrektora szkoły podstawowej a także postawę prawna i wzory uchwał Rady Pedagogicznej od stycznia 2017r czyli przez cały 2017r
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
proszę o interpretację zapisu dotyczącego nieklasyfikowania ucznia. Czy uczeń, który ma np. trzy oceny z przedmiotu, ale jego frekwencja jest na poziomie ok. 40 %, czyli ma ponad 60% absencji powinien być klasyfikowany, czy też można go nie klasyfikować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe