Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w szkole podstawowej ogólnodostępnej?
Na podstawie § 16 w zw. z § 6 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 zajęcia rewalidacyjne, organizowane w szkole jako zajęcia specjalistyczne, trwają po 45 minut (co odpowiada godzinie zajęć). Dopuszcza się prowadzenie zajęć w czasie dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Z kolei zajęcia rewalidacyjne prowadzone dla ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 trwają po 60 minut, co określa § 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013).
Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela uzupełniającego etat w inne szkole można w macierzystej placówce zatrudnić na godziny ponadwymiarowe w trakcie roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym przesłałam nauczycielowi informację, że nie realizuje godzin świetlicy szkolnej (są to godziny ponadwymiarowe). Nauczycielowi zmienia się pensum.Jaki dokument stworzyć na te okoliczność (proszę o przykład)i czy powinien być dołączony do akt osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany w Statucie przedszkola powinnam nanieść w roku szkolnym 2016/2017?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (autyzm wczesnodziecięcy) i opinia potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Do grupy przedszkolnej przydzielono nauczyciela, który ukończył studia z oligofrenopedagogiki. Czy ten nauczyciel może prowadzić terapię pedagogiczną zaleconą w opinii WWR?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe