Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ilu uczniów może być w jednym oddziale przedszkolnym ("zerówce"), do której uczęszczać mają od września 2016r. 4-latki, 5-latki i 9-cioro sześciolatków? W tej chwili zapisanych jest łącznie 26 uczniów, a organ prowadzący nie wyraża zgody na utworzenie dwóch oddziałów. Jakie przepisy to regulują, i ewentualnie, czy mogłabym występować do gminy o wsparcie dla nauczyciela (pomoc np. na 1/2 etatu)?
W oddziale przedszkolnym prowadzonym przez samorząd oddział powinien obejmować dzieci w zbliżonym (niekoniecznie tym samym) wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekraczać 25 osób. Zatrudnienie pomocy nauczyciela w oddziale ogólnodostępnym nie jest obowiązkowe. Zależy od potrzeb dzieci i możliwości finansowych organu prowadzącego. Dyrektor może ubiegać się o zatrudnienie takiej osoby (§ 5 ust. 1 i 2, § 14 załącznika nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zapisy do kl.I zgodnie z regulaminem zostały zakończone 31.03.2014r. Rodzic uważa, że nawet w sierpniu może przyjść i zapisać dziecko 6-letnie z drugiego półrocza do kl.I. Czy ma rację? Nadmieniam, że ilość zapisanych dzieci ma wpływ na ilość oddziałów,arkusz organizacyjny muszę przygotować do końca kwietnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile winna liczyć grupa na zajęcia z korekcji wad postawy tzw. gimnastyka korekcyjna (zajęcia zaliczane są do zajęć specjalistycznych zgodnie z rozporządzeniem z 9.08 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach … ) czyli zgodnie z zapisem do 5 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość przesłani mi skanu pisma MEN do kuratorów oświaty w sprawie planowania i realizacji godzin z art. 42 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od dnia 18 maja 2020 r. ponownie mają być prowadzone zajęcia rewalidacyjne w formie stacjonarnej. Czy w związku z tym w przedszkolu niepublicznym nie można już prowadzić zajęć terapeutycznych w formie zdalnej? Czy możliwe jest prowadzenie tych zajęć w formie stacjonarnej lub zdalnej w zależności od decyzji rodzica?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia pp , na wniosek rodzica, wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas nauki w szkole podstawowej z uwagi na niedowidzenie znacznego stopnia(-7d,astygmatyzm)-dla ucznia klasy Isp.
W zaleceniach: zastosować kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, chłopiec powinien korzystać z podręczników z powiększonym drukiem, uwzględniać indywidualne możliwości ucznia.
Diagnoza gotowości szkolnej, obserwacja nauczycieli przedszkola oraz diagnoza wstępna w klasie I oraz diagnoza prowadzona w ppp , wskazują, że chłopiec nie przejawia trudności w uczeniu się.Jest zdolnym, bystrym dzieckiem.Na przełomie sierpień/wrzesień, na wniosek rodzica, szkoła złożyła zamówienie na podręczniki w powiększonym druku, wg informacji ze strony MEN. Otrzymaliśmy informację zwrotną, ze zamawianych podręczników nie ma w druku powiększonym. Jednocześnie rodzice zakupili zestaw obowiązujących w klasie podręczników/ogólnodostępnych. Nie skorzystali jednak z możliwości dofinansowania z puli "wyprawka szkolna"-informowani przez szkołę o takiej możliwości.
Nauczyciele podjęli próbę kopiowania kolejnych działów podręczników, kart pracy. (?)Pedagog szkolny wskazał miejsce możliwości zakupu zeszytów dla niedowidzących.
Dziecko korzysta z dowożenia autobusem szkolnym organizowanym przez organ prowadzący szkołę (zamieszkuje ok. 0,5km od szkoły).
Kto powinien decydować o wielkości czcionki i innych ważnych parametrach,np. kontrast ?
Jakie obowiązki spoczywają na szkole? Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z powyższym? Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach?
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz za dotychczasowe wskazówki.Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe