Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od dnia 18 maja 2020 r. ponownie mają być prowadzone zajęcia rewalidacyjne w formie stacjonarnej. Czy w związku z tym w przedszkolu niepublicznym nie można już prowadzić zajęć terapeutycznych w formie zdalnej? Czy możliwe jest prowadzenie tych zajęć w formie stacjonarnej lub zdalnej w zależności od decyzji rodzica?
Na podstawie § 2 ust. 2b rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 410 ze zm.) do dnia 7 czerwca 2020 r. w przypadku dzieci korzystających z wychowania przedszkolnego rodzice mogą zdecydować o nieuczęszczaniu ich dzieci odpowiednio do przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. Od dnia 18 maja 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r. dopuszcza się możliwość realizacji m.in. zajęć rewalidacyjnych, w uzgodnieniu z organem prowadzącym i za zgodą rodziców dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego; zajęcia te mogą być realizowane w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia, czyli w siedzibie przedszkola (§ 3 pkt 4 ww. rozporządzenia). Do dnia 7 czerwca 2020 r. w przypadku dzieci nieuczęszczających do przedszkola na podstawie decyzji rodziców, dyrektor odpowiednio przedszkola lub szkoły podstawowej zapewnia realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub w inny przyjęty sposób, zgodnie z § 3a ust. 3b ww. rozporządzenia. Przepis ten stanowi podstawę prowadzenia zajęć rewalidacyjnych zdalnie, gdy rodzic nie ubiega się (nie wyraża zgody) na prowadzenie zajęć w siedzibie przedszkola.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Punkt Przedszkolny powinien zgłosić do GIODO placówkę?
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko, które posiada opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i orzeczenie o kształcenia specjalnego. Do realizacji zajęć WWR prowadzony jest dziennik indywidualnych zajęć. Jak udokumentować prowadzenie zajęć w ramach realizacji orzeczenia kształcenia specjalnego, np. zajęcia z logopedą prowadzone są w ramach WWR i kształcenia specjalnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy nauczyciela przedszkola pracującego na pół etatu w godzinach popołudniowych - po 5-tej godzinnej realizacji podstawy programowej obowiązuje program wychowania przedszkolnego wybrany przez nauczycieli pracujący do 13.00. Czy taki nauczyciel musi mieć swój program, czy opiera swoją pracę na programie dopuszczonym na dany rok szkolny nauczycielowi pracującemu w godzinach realizacji podstawy? A może wystarcz, że ten nauczyciel opracuje tylko plan pracy? 2.Jakie pensum obowiązuje nauczyciela, który pracuje po godzinach realizacji podstawy, tzn. w godzinach popołudniowych z dziećmi w różnym wieku(3,4,5,6-latki). Czy 25 godzinn, czy 22 godziny, a może uśrednione - podkreślam, że są to godziny wychodzące poza obowiązkowe 5 godzin realizacji podstawy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy o tym, iż dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym nie jest nauczane j. obcego decyduje podstawa programowa, czy inny przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor, powołując na stanowisko kierownicze (kierownika internatu) lub wicedyrektora, ma obowiązek zasięgnąć opinii Rady Pedagogicznej, czy nie ma takiego obowiązku po uchyleniu artykułów z Ustawy o systemie oświaty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe