Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku pracownicy o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron, można sporządzić dokument takiego porozumienia, który powinny...

PORADA PRAWNA

06 maja 2020 Inne

Intendentka w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, zatrudniona na czas nieokreślony - staż 42 lata, nabyła uprawnienia emerytalne w czerwcu 2018 r., ale chciała pracować dalej. Planowała odejście na emeryturę w lipcu 2020 r. W obecnym czasie przebywa na zwolnieniu lekarskim od 26.04.2020 r. do 25.05.2020 r. Poinformowała, że ze względu na stan zdrowia, nie wróci już do pracy i będzie kontynuować zwolnienia lekarskie. W dniu 23.04.2020 r. złożyła wniosek o rozwiązanie stosunku pracy na mocy porozumienia stron z dniem 24 lipca 2020 r. W dniu 4 maja 2020 r. przekazała zmieniony wniosek o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron z dniem 26.05.2020 r., gdyż stwierdziła, że będzie to bardziej korzystne dla wysokości jej przyszłej emerytury. Proszę o podanie i omówienie przepisów prawnych w tym zakresie oraz pomoc w kwestii decyzji i działań (rodzaj dokumentów, jakie musi przekazać pracownikowi oraz wysokość odprawy emerytalnej itp.), jakie powinien podjąć dyrektor placówki.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku pracownicy o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron, można sporządzić dokument takiego porozumienia, który powinny podpisać obie strony; w jego treści powinna zostać wskazana data zakończenia zatrudnienia uzgodniona przez strony (art. 30 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.). Natomiast porozumienie takie może zostać ważnie zawarte także w innej formie, np. ustnie. Następnie należy wystawić i wydać pracownikowi świadectwo pracy w ostatnim dniu zatrudnienia lub – w razie nieobecności pracownika w pracy w tym dniu – w ciągu 7 dni należy je przesłać (art. 97 § 1 KP). W samorządowej szkole odprawa emerytalna przysługuje w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia z uwagi na staż przekraczający 20 lat (art. 38 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2019 r., poz. 1282). Ponadto należy sporządzić i wydać druk ZUS ERP-7 o okresie zatrudnienia i wysokości wynagrodzenia (art. 125a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.). 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT