Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak długo w szkole powinny być przechowywane dokumenty dotyczące PPP- tj. IPET?
Obowiązujące przepisy nie określają terminu przechowywania indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych. W związku z tym określa go samodzielnie każda jednostka oświatowa w jednolitym rzeczowym wykazie akt lub w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych – art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Dz.U. z 2019 r., poz. 553, art. 30 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1). W praktyce IPET-y są przechowywane przez różne okresy w różnych placówkach, najczęściej od 5 do 10 lat od zakończenia nauki w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry! Chcieliśmy w szkole zmienić sposób pisania protokołów posiedzeń rady. Do tej pory protokoły pisane są ręcznie w Księdze protokołów. Proszę podać przykładowe procedury przejścia z protokołowania ręcznego na protokołowanie komputerowe.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien brzmieć ostatni paragraf w nowym statucie szkoły?
Statut wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały dn. 30 listopada 2017r. czy dnia 1 września 2017r ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty należy mieć wspólne dla zespołu szkół, a jakie muszą być stworzone odrębnie dla podstawówki i dla liceum?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób numerować zarządzenia dyrektora szkoły? Czy w skali roku szkolnego, czy też kalendarzowego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy wprowadzenie wag ocen i średniej ważonej w ocenianiu wewnątrzszkolnym w szkole podstawowej jest obowiązkowe?
2. Czy zasady oceniania mogą być zmienianie w trakcie roku szkolnego np. na II półrocze?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe