Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U z 7 maja 2013r. poz. 529), z którego jasno wynika, że:
- Dzieci i młodzież uczestnicząca w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych w ten sposób spełnia obowiązek szkolny i obowiązek nauki. - § 3.
- Uczniów tych nie obejmują poszczególne etapy edukacji, albowiem nie realizują oni żadnej podstawy programowej – tylko indywidualny program zajęć - § 8. oraz § 11.1.
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze można organizować w każdym przedszkolu i w każdej szkole położonej najbliżej miejsca zamieszkania ucznia - § 4. 1 To oznacza, że z chwilą wygaszenia gimnazjum, które obecnie organizuje dla tego dziecka w/w zajęcia, rolę tę może przejąć najbliższa szkoła podstawowa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi w oddziale przedszkolnym przysługuje 35 dni w skali roku. Czy dzielimy go proporcjonalnie, czyli od września do grudnia (12 dni) i od stycznia do sierpnia (23 dni), ponieważ ten nauczyciel przechodzi wraz z uczniami do klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym w miejscu zajęcia dodatkowe odnotowujemy udział ucznia w zajęciach wychowania do życia w rodzinie stwierdzeniem ,,uczestniczył, uczestniczyła"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zmienić cały statut? Po reformie zostaje "stary" Zespół Szkół, ale o nowej strukturze, czyli włączone do niego 31 sierpnia 2017 przedszkole i szkoła podstawowa prowadząca klasy dotychczasowego gimnazjum oraz szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Przed reformą Zespół składał się z gimnazjum i szkoły podstawowej prowadzącej szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Najlepszym wyjściem byłoby uchwalenie nowego statutu, jak to zrobić? Jakie są podstawy prawne i procedury? A może jednak nowelizacja - tylko pytanie czy obecne prawo ją dopuszcza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzień dobry
Proszę o wskazanie ile godzin języka polskiego i przez jaki okres czasu powinno mieć dziecko dodatkowego języka polskiego jeśli:
1. jest dzieckiem ukraińskim - uchodźca
2. cudzoziemcem
3. obywatelem polskim powracającym z zagranicy
od kiedy przeliczać terminy dodatkowego polskiego...
np.
1. mamy dziecko - Polaka który wrócil z zagranicy ma język polski dodatkowy od 1.09.2022 (na ten dzień 1.09.2022 był przepis, że dodatkowy język polski może mieć 24 mce łącznie z wakacjami czyli do 31.08.2024r. ....ale ponoć przepisy się zmieniły od 2024???? że dodatkowy język polski dla obywateli polskich powracających z zagranicy wynosi 12 mcy. jak to się ma do w/w ucznia, który już przekroczył 12 mcy nauki.... nie mogę nigdzie znaleźdź odpowiedzi ani informacji od kiedy liczymy 12 mcy nauki po nowemu( bo było dotychczas 24 mce)
2. mamy Ukrainkę która nie jest uchodźca tylko cudzoziemcem przybyła do nas 25 stycznia 2021 r. najpierw były przepisy iż naukę polskiego może mieć beztrerminowo, a od 1.09.2022 r że 24 mce - czyli do końca 31.08.2024r. a jesli weszły przepisy (od tego roku 2024 ????) że język polski dodatkowy jest 12 mcy to jak ją przeliczyć?
strasznie to nieprecyzyjne...
dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe