Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U z 7 maja 2013r. poz. 529), z którego jasno wynika, że:
- Dzieci i młodzież uczestnicząca w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych w ten sposób spełnia obowiązek szkolny i obowiązek nauki. - § 3.
- Uczniów tych nie obejmują poszczególne etapy edukacji, albowiem nie realizują oni żadnej podstawy programowej – tylko indywidualny program zajęć - § 8. oraz § 11.1.
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze można organizować w każdym przedszkolu i w każdej szkole położonej najbliżej miejsca zamieszkania ucznia - § 4. 1 To oznacza, że z chwilą wygaszenia gimnazjum, które obecnie organizuje dla tego dziecka w/w zajęcia, rolę tę może przejąć najbliższa szkoła podstawowa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, a następnie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych należy umieścić także na stronie internetowej. Czy podawana przez Państwa interpretacja dotyczy także przedszkoli? Czy tylko szkół ponadpodstawowych? Podobnie z terminami w procedurze odwoławczej - z rozp. wynika, że - ponadpodstawowych. Proszę o pilną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie liczby dzieci przypadających na jednego opiekuna w czasie wycieczki. Proszę też do tego aktualną podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy uczeń, który kończy 18 lat dnia 02.02.2011r a ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego/up. w stopniu lekkim/ a rodzice nie widzą potrzeby kontynuowania nauki dziecka musi uczęszczać dalej do szkoły. Co zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie zagadnień, które powinny się znaleźć w uzasadnieniu i koncepcji rozwoju szkoły kandydata ubiegającego się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (szkoła podstawowa i gimnazjum). Czy mają Państwo jakieś przykłady?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoly mam obniżone pensum-10h tygodniowo.Uczę historii i przyrody(razem 14h).Nie ma możliwości przyznania tych godzin innemu nauczycielowi.Czy w takiej sytuacji mogę mieć nadgodziny,jeśli tak to w jakiej ilości?Organ prowadzący podpisal arkusz organizacji szkoly.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe