Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Sformułowanie: ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych" zawiera wyraźnie wskazanie, iż dostosowanie warunków i form dotyczy wyłącznie przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, którymi są sprawdzian po klasie VI, egzaminy gimnazjalne i egzaminy maturalne. To Rada Pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków i form, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania określonych przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, który corocznie podaje je w specjalnym komunikacie. Aktualnie obowiązuje Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2015/2016 – Tabela 1 pozycja X. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej).
Zatem, w/w sformułowanie nie jest równoznaczne „z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany...”. Formy dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysortografia. dysgrafia, dyskalkulia) powinny być określone w Zasadach Szkolnego Oceniania, będących załącznikiem do statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, uczennica w liceum ma przyznane nauczanie indywidualne ze względu na przewlekłą chorobę. Niestety notorycznie odwołuje zajęcia, które wg planu powinny się odbywać. Co można zrobić w takiej sytuacji? Czy nauczyciele mają umawiać się na inne terminy, aby odpracować te zajęcia, czy wpisują nieobecność do dziennika zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, ale chciałbym doprecyzować pytanie. 19 letni chłopiec jest upośledzony w stopniu głębokim. Posiada orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno -wychowawczych wydaną w 2013 r. obowiązującą do 08.2018 r, rodzice w 2013 zwrócili się do szkoły o objęcie chłopca zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi, które zostały zorganizowane i są realizowane w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Czy rodzice mogą zrezygnować z tych zajęć? Pracownicy Kuratorium Oświaty i dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej twierdzą , że do końca czasu trwania orzeczenia chłopiec musi być objęty zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi. Ponawiam swoje pytanie: czy wobec powyższego rodzice mogą zwrócić się z wnioskiem do dyrektora szkoły, do którego wnioskowali o objęcie dziecka zajęciami, o rezygnację z tych zajęć? Czy dyrektor szkoły może zrezygnować z organizacji tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, nauczyciel (dyplomowany i chroniony przedstawiciel ZNP) ma kwalifikacje do nauczania j. angielskiego i sztuki (muzyka, plastyka). Czy możne odmówić przydziału nauczania muzyki, bo jak twierdzi nie czuje się dobrze w nauczaniu tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien otrzymać uczeń klasy VI, który nie kończy szkoły i będzie powtarzał klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymaliśmy z poradni PP orzeczenie o potrzebie indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w zaleceniach jest: "w ramach zajęć rewalidacyjno-wychowawczych: -prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej, - prowadzenie indywidualnej terapii psychologicznej, prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej" Pytanie: czy te zajęcia wymienione w zaleceniach prowadzone są w ramach 10 godzin tygodniowo(logopedyczne, psychologiczne)? Czy dodatkowo poza tymi 10h? Rozporządzenie nie wyjaśnia wprost.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe