Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy dalej postępować w przypadku, gdy Rada Pedagogiczna nie zatwierdzi wyników rocznej klasyfikacji (ocen z zajęć edukacyjnych oraz ocen z zachowania)?
Zatwierdzenie rocznej klasyfikacji uczniów należy do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej, co oznacza, że uchwała musi być podjęta.
Tryb i sposób działania rady pedagogicznej określa jej regulamin. W nim powinny znaleźć się zapisy na temat sposobu np. powtórnego głosowania.
Dyrektor, jako przewodniczący rady pedagogicznej musi zadbać o to, aby uchwała w sprawie klasyfikacji została podjęta (kolejne posiedzenie, dyskusje, głosowania - do skutku).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziękuję za odpowiedź, ale proszę odpowiedzieć wprost na zadane poniżej pytania (tak, nie), bo dla mnie wyjaśnienia są co najmniej dwuznaczne.
1. Czy ocena z koszykówki w klasie sportowej wlicza się do średniej ocen?; 2. Czy ocena z innowacji programowej z szachów wlicza się do średniej ocen? Jedno i drugie ma oparcie w zestawie programów i wprowadzenie zostało po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i radę rodziców.
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. Ilekroć w rozdziale o ocenianiu jest mowa o zajęciach edukacyjnych bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, zajęcia religii lub etyki, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 12 ust. 2. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są: 1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego, 2) dodatkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się: a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, b) zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m. in.: a) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, b) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane w sposób określony w statucie szkoły. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych, szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego jest prowadzone w ramach zajęć sportowych według programów szkolenia sportowego opracowanych dla poszczególnych sportów. Oddziały sportowe, szkoły sportowe oraz szkoły mistrzostwa sportowego realizują programy szkolenia sportowego równolegle z programem nauczania uwzględniającym podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44a, 44b, 44f, art. 44i, 64; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 12, § 13, § 20, § 21; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 października 2012 r.w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego, w szczególności § 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam 2 pytania dotyczące funkcjonowania szkoły:
1. Czy na zajęciach wychowania fizycznego,możemy uznać oświadczenie woli rodzica,który zgadza się na wykonywanie ćwiczeń przez swoje dziecko, mimo że kategoria nadana mu przez lekarza przy badaniu bilansowym tego zabrania?
2.Czy w planie lekcji umieszczonym na stronie internetowej szkoły należy umieścić pełne nazwiska nauczycieli czy też przepisy na to nie pozwalają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele w ramach innych zajęć i czynności udzielają uczniom konsultacji indywidualnych i zbiorowych dot. przygotowania się do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Terminy konsultacji każdorazowo ustalane są z uczniem lub uczniami uwzględniając ich potrzeby. Czy prowadzenie takich konsultacji należy odnotowywać w dzienniku zajęć innych? (Rozporządzenie MEN z dnia 25.08.2017 r. regulujące prowadzenie dokumentacji szkolnej)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Ile tygodni nauki liczyć w roku szkolnym 2011/2012?Nie wiem, czy odliczając nauczycielom klas maturalnych godziny, odliczać 8 czy 9 tygodni?
Z nowego rozporządzenia o organizacji roku szkolnego według mnie wynika 9 tygodni, jednak część moich kolegów mówi ,że robi po staremu , czyli odlicza 8.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany z 12-letnim okresem zatrudnienia (zatrudniony przez mianowanie) obecnie przebywa na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie prawdopodobnie będzie trwało 182 dni, następnie będzie on korzystał z zasiłku rehabilitacyjnego przez rok. Czy po wykorzystaniu zwolnienia i zasiłku rehabilitacyjnego, nauczyciel będzie miał nadal prawo do skorzystania z urlopu dla poratowania zdrowia (przerwa w pracy będzie wynosiła 1,5 roku)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe