Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy zmodyfikować zapisy w Statucie szkoły podstawowej i szkolnym regulaminie oceniania? W obowiązującym dokumencie są m. in. zapisy, że na ocenę celującą uczeń ma posiadać wiadomości i umiejętności wykraczające poza podstawę programową. Czy jest to zapis prawidłowy, w związku z opiniami, iż skala ocen 1-6 jest do podstawy programowej?
Zapis jest niewłaściwy, ponieważ ocenianiu podlegają: wiedza i umiejętności ucznia objęte podstawą programową. Należy zatem zmodyfikować treść zapisu, o którym mowa w pytaniu.Ocenianiu bowiem podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. (W szkole policealnej nie ocenia się zachowania ucznia). Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy realizacja zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dla klas może być dokumentowana w dzienniku papierowym, mimo że szkoła posiada e -dziennik?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są obowiązki dyrektora szkoły w związku z wdrażaniem RODO? Jaką dokumentację należy przygotować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel ma prawo użyć telefonu komórkowego podczas pełnienia dyżuru między lekcjami, w przypadku sytuacji kryzysowej, wymagającej interwencji dyrekcji lub innych osób?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam już zgodę organu prowadzącego na wprowadzenie klasy/oddziału sportowego. Bardzo proszę o podanie kolejnych czynności jakie powinien wykonać dyrektor szkoły w celu utworzenia klasy? Czy mam wydać zarządzenie dyrektora o regulaminie klasy/oddziału sportowego, rekrutacji itp.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzieci realizujące klasę I i II szkoły podstawowej w formie nauczania domowego zdają egzamin klasyfikacyjny.W jakiej formie? Czy z wszystkich obszarów edukacji (plastyka, muzyka itp.)? Proszę o podanie procedury.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe