Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak poprawnie należy wypełnić arkusze ocen w szkole podstawowej? Co należy wpisać uczniowi z orzeczeniem i czy należy w dwóch rubrykach wpisywać oceny kl.6 jeśli są takie same?
W arkuszu ocen powinny być wpisane wyniki klasyfikacji rocznej, a następnie wyniki klasyfikacji końcowej, czyli wyniki ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które uczeń realizował na danym etapie edukacyjnym. Na arkuszach ocen uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim nad tabelą w części dotyczącej wyników klasyfikacji w danym roku szkolnym umieszcza się adnotację „uczeń/uczennica realizował (a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w ..... ”, wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Podstawa prawna :1. Ustawa z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a. Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm.: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności Załącznik nr 1 ust. 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Planuję dokonać okresowej oceny pracy nauczyciela. Chcę jednak dodatkowo zasięgnąć opinii doradcy metodycznego na temat pracy pedagoga. Czy mogę samodzielnie wybrać metodyka? Czy muszę poinformować nauczyciela o udziale przy ocenie jego pracy doradcy metodycznego? Co reguluje pracę metodyka, np. to w jaki sposób sporządza opinię o pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wyjeżdżając z uczniami na konkurs/zawody sportowe należy stosować się do rozporządzenia MENiS z 8 listopada 2001r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Istnieje podejrzenie o niezrównoważenie psychiczne n-la. Co mogę napisać w skierowaniu n-la na badania do lekarza medycyny pracy? Proszę o pilną poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, emeryt zatrudniony na część etatu musi dostarczyć do szkoły informacjeo niekaralności z krajowego rejestru karnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona minimalna tygodniowa liczba godzin zajęć terapeutycznych, jaką należy realizować? Czy można ją modyfikować w zależności od wieku (pytanie dotyczy dzieci w wieku 3–4 lat) i możliwości psychofizycznych dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe