Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać proces wydłużenia etapu edukacyjnego osoby w klasie VIII mającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zarówno specjaliści jak i nauczyciele doradzają wydłużenie etapu chłopcu. Co należy po kolei wykonać?
Idealnym rozwiązaniem było by przygotowanie dla szkoły procedury na takie właśnie okazje, na podstawie przepisów rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 204, § 5 ust. 1, 2 i 4 ).
Wniosek o wydłużenie etapu kształcenia należy złożyć do Zespołu Terapeutycznego, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dokonać tego może członek wyżej wymienionego Zespołu, nauczyciel wychowawca, rodzic lub opiekun prawny ucznia w terminie do 20 grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego wydanie decyzji o wydłużeniu etapu edukacyjnego.
W celu wydłużenia uczniowi etapu edukacyjnego potrzebna jest pisemna zgoda rodzica lub prawnego opiekuna.
Do wniosku o wydłużenie etapu edukacyjnego kierowanego do Zespołu może być dołączona opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej lub inna dokumentacja (opinia pedagoga lub psychologa szkolnego).
Zespół na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia opracowuje opinię zespołu o wydłużeniu etapu (dotyczącą postępów ucznia, w której określa argumenty uzasadniające wydłużenie etapu edukacyjnego).
Przewodniczący Zespołu (wychowawca klasy) w terminie 3 dni przed planowanym posiedzeniem klasyfikacyjnym za I półrocze informuje Dyrekcję o wynikach pracy Zespołu i przedstawia Radzie Pedagogicznej uzasadnienie opinii o przedłużeniu etapu edukacyjnego na posiedzeniu klasyfikacyjnym za I półrocze roku szkolnego.
Rada Pedagogiczna podejmuje decyzję o wydłużeniu etapu edukacyjnego
w drodze uchwały.
Wychowawca klasy wpisuje w arkuszu ocen na pierwszej stronie adnotację dotyczącą wydłużenia etapu kształcenia wierszu: Informacja o wydłużeniu etapu edukacyjnego o następującej treści: Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia…. wydłużono etap edukacyjny na rok szkolny20../20..., zaś w tabeli Wyniki klasyfikacji rocznej wpisuje opinię o postępach ucznia, w której określa argumenty uzasadniające wydłużenie etapu edukacyjnego (taką jak we wniosku).W wierszu 5-SP, 16-GS,11-PP tejże tabeli wpisujemy: Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia…..wydłużono etap edukacyjny na rok szkolny 20../20… .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej)jest obowiązek stworzenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Proszę o stosowne akty prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy konserwator może pełnić sam dyżur na korytarzu na przerwach międzylekcyjnych? Czy również może pełnić opiekę nad uczniami w momencie przeprowadzania uczniów z jednego budynku szkolnego do drugiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu małej liczebności klas organ prowadzący dał mi wytyczne, abym połączyła 3 klasy (4 roczniki). Łącznie grupa nie przekraczałaby 26 uczniów. Niestety w klasie V mam 2 uczniów z orzeczeniem (niepełnosprawność sprzężona i niepełnosprawność ruchowa), w klasie VII - 1 (niedostosowanie społeczne). Dostałam wytyczne od organu prowadzącego, aby połączyć klasy V, VI i VII. Opracowałam arkusz, w którym połączyłam dwa oddziały VI - VII, natomiast nie łączyłam kl. V z uwagi na uczniów którzy wymagają szczególnych dostosowań . Otrzymałam pozytywną opinię związków zawodowych. Wysłałam arkusz do organu prowadzącego i otrzymałam uwagi do ww. arkusza z uwzględnieniem łączeń tych 3 klas. Wiem, że to wpłynie na jakość nauczania i jest zagrożona realizacja podstawy programowej, poza tym nie będę w stanie zapewnić odpowiednich warunków uczniom ze specjalnymi potrzebami wynikającymi z orzeczenia. Co mogę w tej sprawie zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy IV szkoły podstawowej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim (jeden uczeń) i niedowidzenie (drugi uczeń) może nie uczęszczać na drugi język obcy, który na etapie podstawówki jest dodatkowy? Czy musi być jakieś podanie od rodzica, decyzja dyrektora czy też zwyczajnie w tym czasie może mieć zajęcia na świetlicy lub rewalidację? Rozporządzenie mówi o zwolnieniu ucznia, ale na etapie gimnazjum, a co z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przydzielić godziny dyrektorskie wynikające z ramówki ,przypisane dla I etapu kształcenia po 1 godz. w sumie w cyklu - 3 godz. (kl. I-III) dla klas IV - VI. Jednym słowem czy godz. dyrektorskie przypisane do klasy można przydzielić innej klasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe