Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę zorganizować grupy czteroosobowe, które będą miały zajęcia co dwa tygodnie? A może dla każdego z uczniów wyznaczyć 15 minutowe spotkania co tydzień, aby jak najefektywniej wykorzystać dany czas?
Rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno pedagogicznej w § 12 wskazuje, że zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać czterech.
Zajęcia powinny być prowadzone w grupach max. czteroosobowych
Wobec tego można zorganizować pomoc w formie tych zajęć w grupach czteroosobowych. Jednocześnie zgodnie z § 14 rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych) trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.
Oznacza to, że jeśli dla ucznia ustalony został tygodniowy wymiar zajęć w wymiarze 1 godziny, to można zrealizować zajęcia np. 2 razy po 30 minut, 4 razy po 15 minut lub 1 raz 30 min. i 2 razy po 15 minut.
Uzasadnieniem dla określonej organizacji zajęć powinny być przy tym każdorazowo rozpoznane indywidualne trudności uczniów, uwzględniające ich przyczyny, głębokość zaburzeń, problemy towarzyszące itp. oraz cele indywidualnej terapii tak, aby pomoc udzielana uczniom była skuteczna i odpowiadała na rzeczywiste potrzeby.
Inne podejście terapeutyczne będzie konieczne wobec ucznia z afazją, autyzmem, niedosłuchem, sygmatyzmem czy deficytami świadomości fonologicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zamówiłam do przedszkola biurko i zapłaciłam za nie środkami z dotacji oświatowej. Producent jednak nie wywiązuje się z umowy i nie dostarczył biurka w umówionym terminie 45 dni.Obecnie minęło już 100 dni od zamówienia, a mebla nadal nie ma, kolejny termin podany przez producenta to 5 listopada ale szczerze wątpię by się wywiązał z tej umowy.
Nie wiem, co mam zrobić. Jako że zakup był na przedszkole, nie mogę się zwrócić o pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta. Natomiast podczas kontroli wydatków z dotacji (prowadzonej przez Urząd Miasta) nie będę w stanie wskazać tego zakupionego mebla bo go nie mam, choć środki na nie wydałam.
Producent nie zezwolił mi na odstąpienie od umowy bo rzekomo zamówienie jest w trakcie realizacji. Mam mailowe potwierdzenie(całą korespondencję), że zamówienie powinno być zrealizowane w ciągu 45 dni.
Czy jest jakiś przepis, który chroni taka placówkę jak moja i zobowiąże producenta za zwrot pieniędzy za niedostarczony towar?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci z orzeczeniami realizujące obowiązek szkolny poza szkołą macierzystą (na podstawie porozumienia i decyzji dyrektora szkoły) w ośrodku edukacyjno- rehabilitacyjnym wpisujemy do księgi uczniów szkoły macierzystej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie właściwego postępowania w sytuacji, gdy po zakończonej rekrutacji uzupełniającej do "zerówki" i uzupełnieniu liczebności przez przyjęcie dzieci spoza rejonu, zgłosili się rodzice (z obwodu) chcąc zapisać dzieci na roczne przygotowanie przedszkolne. Czy zobowiązani jesteśmy zapisać dzieci? Co powiedzieć rodzicom dzieci wcześniej zapisanych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przebywającemu na zwolnieniu lekarskim od 7.09.2020 r. do 22.12.2020 r. przysługuje wsparcie na naukę zdalną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas wyjazdu na konkurs uczniów klas 1-3, nauczyciel może wykorzystać swój prywatny samochód jako środek transportu dla siebie i uczniów? Jeżeli taka możliwość istnieje, to jakie wymagania muszą być spełnione?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe