Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać organizacja zajęć logopedycznych dla dzieci w szkole?
Mając 3 godziny tygodniowo na zajęcia logopedyczne, chciałabym, aby jak najwięcej uczniów, którym jest to potrzebne, mogło z nich skorzystać. W związku z tym, czy mogę zorganizować grupy czteroosobowe, które będą miały zajęcia co dwa tygodnie? A może dla każdego z uczniów wyznaczyć 15 minutowe spotkania co tydzień, aby jak najefektywniej wykorzystać dany czas?
Rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno pedagogicznej w § 12 wskazuje, że zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać czterech.
Zajęcia powinny być prowadzone w grupach max. czteroosobowych
Wobec tego można zorganizować pomoc w formie tych zajęć w grupach czteroosobowych. Jednocześnie zgodnie z § 14 rozporządzenia godzina zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych) trwa 60 minut, a w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć.
Oznacza to, że jeśli dla ucznia ustalony został tygodniowy wymiar zajęć w wymiarze 1 godziny, to można zrealizować zajęcia np. 2 razy po 30 minut, 4 razy po 15 minut lub 1 raz 30 min. i 2 razy po 15 minut.
Uzasadnieniem dla określonej organizacji zajęć powinny być przy tym każdorazowo rozpoznane indywidualne trudności uczniów, uwzględniające ich przyczyny, głębokość zaburzeń, problemy towarzyszące itp. oraz cele indywidualnej terapii tak, aby pomoc udzielana uczniom była skuteczna i odpowiadała na rzeczywiste potrzeby.
Inne podejście terapeutyczne będzie konieczne wobec ucznia z afazją, autyzmem, niedosłuchem, sygmatyzmem czy deficytami świadomości fonologicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szanowni Państwo
czy nauczycielowi zatrudnionemu w październiku 2022 i pracującemu do 23.06.2023 należy się trzynastka za rok 2023.
Nauczyciel przepracował 5 miesięcy i 23 dni.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat powinno się wykonywać przegląd: badanie instalacji elektrycznej w kuchni szkolnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice oddziału klasowego mogą w trakcie trwania roku szkolnego odwołać swojego przedstawiciela trójki klasowej. Jeżeli tak to w jaki sposób?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach 8-13, czy w tym czasie może odbywać się rehabilitacja w ramach rewalidacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2017r. jest obowiązkowe opracowanie raportu o stanie realizacji zadań oświatowych szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe