Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno przebiegać posiedzenie rady pedagogicznej, na którym nauczyciele będą decydować o niepromowaniu ucznia klasy II szkoły podstawowej? Jak powinna wyglądać uchwała?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
§ 20. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej.
9. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
Na posiedzeniu niezbędne będzie zatem przedstawienie radzie pedagogicznej przez wychowawcę wniosku o niepromowanie oraz opinii rodziców ucznia (najlepiej na piśmie). Po zapoznaniu się z argumentami wychowawcy oraz rodziców rada pedagogiczna podejmuje decyzję w drodze głosowania, zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej. Decyzja ta zostaje odnotowana w uchwale dotyczącej promocji uczniów w danym roku szkolnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno - kompensacyjne trwają 45 minut czy 60 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktualnych medali, odznaczeń lub rozporządzenia, w którym znajdę odpowiedź. Jestem nowym dyrektorem i nie znam aktualnych medali.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy liczyć na opracowanie wpisu do statutu dotyczącego obowiązków bibliotekarza
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa- jeździ na wózku) spełnia obowiązek szkolny w ORW, spełnia go na podstawie decyzji dyrektora szkoły rejonowej. Czy uczeń taki zdaje egzaminy klasyfikacyjne i jak taki egzamin powinien wyglądać, jeżeli ma problemy w komunikacji i pisaniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Za zgodą organu prowadzącego wprowadziłem naukę drugiego języka obcego od klasy 4 w wymiarze 6 godzin na II etap kształcenia (klasy 5 i 6 kontynuują naukę drugiego języka z godzin do dyspozycji dyrektora). W związku z powyższym mam dylemat, gdzie w klasach 4 w arkuszu ocen i na świadectwie wpisywać ten drugi język. Czy jako przedmiot obowiązkowy czy dodatkowy? Tematy zapisywać w dzienniku lekcyjnym czy zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe