Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa- jeździ na wózku) spełnia obowiązek szkolny w ORW, spełnia go na podstawie decyzji dyrektora szkoły rejonowej. Czy uczeń taki zdaje egzaminy klasyfikacyjne i jak taki egzamin powinien wyglądać, jeżeli ma problemy w komunikacji i pisaniu?
Roczna i końcowa klasyfikacja ucznia spełniającego obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą odbywa się zgodnie z przepisami rozporządzenia MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizują tę samą podstawę programową kształcenia ogólnego co ich pełnosprawni rówieśnicy, określoną w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej z 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977 z późniejszymi zmianami). W związku z tym, realizując obowiązek szkolny i obowiązek nauki w ORW zobowiązani są do przystępowania do egzaminów klasyfikacyjnych z zakresu części podstawy programowej obowiązującej na danym etapie kształcenia, uzgodnionej na dany rok szkolny z dyrektorem swojej szkoły macierzystej, który wydał decyzję o realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą. Egzamin winien przebiegać w warunkach dostosowania wymagań edukacyjnych określonych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z nim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcemy w szkole wprowadzić elektroniczną księgę protokołów. W jaki sposób mamy to wprowadzić w życie:zarządzeniem dyr., a może jest dokument to regulujący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach przysługujących uczniom 3-dniowych rekolekcji można zorganizować:
2-dniowe rekolekcje wielkopostne oraz 1-dniowe - adwentowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o poradę prawną w zakresie prowadzenia księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu.
Obecnie rejestrujemy wejścia i wyjścia uczniów w formie papierowej, wpisując godzinę wyjścia, przewidywaną godzinę powrotu, imię i nazwisko ucznia oraz cel wyjścia. Chcielibyśmy wprowadzić elektroniczną ewidencję ww. rejestru.
W związku z tym mamy kilka pytań:
1. Czy istnieje akt prawny regulujący prowadzenie księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu ?
2. Czy możliwe jest prowadzenie tej księgi w formie elektronicznej?
3. Jeśli tak, to jakie są wymagania prawne dotyczące prowadzenia elektronicznej księgi wejść i wyjść?
4. Proszę polecić nam jakieś rozwiązania informatyczne, które ułatwią nam prowadzenie elektronicznej księgi wejść i wyjść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie w związku z klasą sportową: 1) w paragrafie 12 rozporządzenia z 15.10.2015 w sprawie klas sportowych zapisane jest :§ 12. Uczniom oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego uczącym się poza miejscem
stałego zamieszkania szkoła zapewnia w okresie pobierania nauki zakwaterowanie w internacie lub bursie oraz całodzienne
wyżywienie w pełni pokrywające ubytki energetyczne powstałe podczas zajęć sportowych, a uczniom uczącym się
w miejscu zamieszkania – jeden pełnowartościowy posiłek dziennie. Zasady odpłatności za zakwaterowanie i wyżywienie
w bursie określają przepisy w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu
dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci
w tych placówkach." W związku z tym, czy szkoła ma zapewnić należy rozumieć umożliwić uczniowi skorzystanie z posiłku, za który zapłaci rodzic, czy szkoła ma obowiązek zapłacić za ten posiłek? 2) Liczba godzin szkolenia sportowego w szkole podstawowej wynosi 10 w oddziale sportowym. Czy to są godziny łączne z 4 obowiązkowymi wychowania fizycznego realizowane w wymiarze 4 godzin, czy są to dodatkowe godziny szkolenia - czyli uczeń miałby w tygodniu 14 godzin. Bardzo proszę o wyjaśnieniem tej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń trenujący w klubie sportowym 10 godzin tygodniowo może być zwolniony z zajęć wychowania fizycznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe