Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinny być przydzielone godziny nauczania indywidualnego dla ucznia klasy II szkoły podstawowej z podziałem na poszczególne edukacje? W jakich zajęciach powinien uczeń uczestniczyć indywidualnie, a w jakich z klasą? Czy może realizować tylko 8 godzin, czy więcej?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone z uczniem przez jednego nauczyciela lub kilku nauczycieli szkoły, którym dyrektor szkoły powierzy prowadzenie tych zajęć, z tym że prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania z uczniami klas I–III szkoły podstawowej powierza się jednemu nauczycielowi lub dwóm nauczycielom. W uzasadnionych przypadkach dyrektor może powierzyć prowadzenie zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania nauczycielowi zatrudnionemu w innych: przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin realizowany w ciągu co najmniej 2 dni,2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Godziny należy przyznać proporcjonalnie do wymiaru tygodniowego dla poszczególnych edukacji tak, by nauczaniem objąć wszystkie treści, przedmioty – edukacje ujęte w podstawach programowych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 3, § 9.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W gminie wiejskiej, w której nie ma gminnego przedszkola, stowarzyszenie prowadzi niepubliczne przedszkole. Do końca 2016 roku gmina naliczała dotację na podstawie wydatków na przedszkola w sąsiednim mieście. Od stycznia 2017r., po zmianie przepisów, gmina korzystając z aplikacji na stronie MEN określiła gminę najbliższą i kwota dotacji udzielanej stowarzyszeniu spadła o ok. 40%. Czy jest możliwa pomyłka, czy można odwołać się od tej decyzji? Czy jest możliwe, że gminy zaniżają rzeczywiste koszty utrzymania dzieci w przedszkolach gminnych, aby mniej dotować placówki niepubliczne? Do przedszkola uczęszczają dzieci z pobliskiego miasta. Kto w związku z tym faktycznie powinien udzielać dotacji na te dzieci i jaka kwota jest podstawą jej naliczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczen klasy V SP realizuje nauczanie indywidualne w domu. Od kilku tygodni odmawia współpracy z nauczycielami. Chowa się, nie odpowiada na pytania, jest bierny. W związku z tym materiał programowy nie jest realizowany. Jakie kroki należałoby podjąć w tym wypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co wpisać do dziennika lekcyjnego w miejsce tematów lekcji, gdy cała klasa (z nieznanego powodu) nie była obecna w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W chwili obecnej dyrektorem przedszkola niepublicznego jest nauczyciel kontraktowy z wykształceniem wyższym pedagogicznym (mgr) i podyplomowymi studiami z zakresu zarządzania (SGH). Od 1 stycznia 2015 przedszkole będzie przedszkolem publicznym (nadal nie zmienia się forma własności- właściciele osoba prywatna i zatrudnienie - nauczyciele zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, a nie Karty Nauczyciela). W przedszkolu na podstawie umowy o dzieło jest zatrudniony nauczyciel mianowany jako opiekun stażu. Czy od 1 stycznia 2015 w tej sytuacji obecny dyrektor ma odpowiednie kwalifikacje do zajmowania tego stanowiska?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe