Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prowadzić ewidencję pracy nauczyciela, czy wystarczy informacja w Dzienniku Elektronicznym, a może wykaz absencji z programu Kadry Vulcan? Tylko w Vulcanie kadry drukują absencje nauczyciela i godziny pracy od 8.00 do 16.00.
Dla nauczycieli nie prowadzi się ewidencji czasu pracy w zakresie wykonywania zadań statutowych innych niż zajęcia z uczniami (wychowankami), ani czynności i zadań związanych z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym, o których mowa w art. 42 ust. 1 w zw. z ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. W ewidencji czasu pracy nie powiela się również zapisów z dzienników lekcyjnych lub innych zajęć, odnotowywanych w dziennikach zajęć na podstawie art. 42 ust. 7a KN, w których dokumentuje się pracę w ramach pensum albo godzin ponadwymiarowych. Prowadzone w ograniczonym zakresie dokumenty obejmujące indywidualną ewidencję czasu pracy nauczyciela, zawierają informację o: liczbie godzin nadliczbowych (jeśli w związku z wykonywaniem zadań wymienionych w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 KN zostanie przekroczony 40 – godzinny tydzień pracy); dniach wolnych od pracy, z oznaczeniem tytułu ich udzielenia; rodzaju i wymiarze zwolnień od pracy; rodzaju i wymiarze innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy; wymiarze nieusprawiedliwionych nieobecności w pracy - § 6 pkt 1 lit. a rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369). Ustawodawca nie określa wzoru takiej ewidencji, a więc można posługiwać się wydrukami z programu kadrowego dotyczącymi ww. godzin nadliczbowych oraz nieobecności w czasie 40 – godzinnego tygodnia pracy (nauczyciel nie korzysta z nich tylko w godzinach realizacji pensum), jeśli zawierają powyższe informacje o rodzaju i wymiarze ich trwania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dla klasy IV szkoły podstawowej do dotychczas prowadzonego arkusza ocen dołączamy cały arkusz ocen na wzorze nr 33 lub 44 w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły niepublicznej. Nie powołałam ABI. Jakie zbiory muszę zgłosić do GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w sierpniu otrzymał awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego Od 1 września 2010 będzie przebywał na urlopie na poratowanie zdrowia. Czy przysługuje mu awans zawodowy i podwyżka płac od 1 września 2010 r.
- Dzień dobry! Po raz drugi zwracam się z prośbą dotyczącą opracowania wzoru statutu dla szkoły podstawowej w oparciu o bieżące akty prawne.Z góry dziękuję!Proszę również o podanie ewentualnego terminu realizacji tego zadania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie mi możliwości na przyjęcie ucznia niepełnosprawnego intelektualnie ale pełnoletniego do pierwszej klasy Branżowej Szkoły pierwszego stopnia. Czy jest możliwość w Zespole Szkół Specjalnych skupiającego w sobie szkołę specjalną podstawową, wyglądające gimnazjum oraz Branżowaą Szkołę pierwszego stopnia i Szkołę Przysposabiajacaą do Pracy utworzyć szkołę dla dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe