Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania: 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? 2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? 3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z języka obcego nowożytnego mają odbywać się indywidualnie, albowiem w opinii PPP wskazano zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia właśnie w tym zakresie. Jest to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne z podziałem na te realizowane przez dziecko z oddziałem klasowym + realizowane z nim indywidualnie.
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to, że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? Tego rozporzadzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie wyjasnia. Zapis mówi jedynie o tym, że tygodniowy wymiar godzin realizowanych indywidualnie z uczniem ustala - z uwzględnieniem opinii poradni - dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę konieczność realizacji przez ucznia całej podstawy programowej, przewidzianej na dany etap edukacyjny.
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki? Niestety, dyrektorowi w tej sytuacji pozostaje negocjowanie z organem prowadzącym sprawy przydzielenia dodatkowych funduszy na opłacenie tych dodatkowych godzin dla nauczycieli. Musi zatem aneksować projekt organizacyjny na bieżacy rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może podpisać umowę z ubezpieczalnią odnośnie ubezpieczenia dzieci w szkole? Rodzice podpisują deklaracje zawarcia ubezpieczenia, ale umowę ze szkołą którą musi zawrzeć PZU chcą za każdym razem aby podpisywał dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko urodzone w 2009 roku realizujące obecnie roczne przygotowanie przedszkolne w roku 2015/16 gdyż na wniosek rodziców w oparciu o opinię poradni zostało odroczone w realizacji obowiązku szkolnego o 1 rok ze względu na stan zdrowia. Czy dziecko to może w roku szkolnym 2016/17 być ponownie odroczone i rozpocząć naukę w wieku 8 lat zgodnie z art. 16 ust. 3-4. W ubiegłym roku zostało odroczone jako 6 latek na podstawie poprzednich przepisów, a obecnie było by to już drugie odroczenie na podstawie nowych przepisów. Dziecko nadal choruje i ma ponad 50% nieobecności w przedszkolu. Podstawą odroczenia jest stan zdrowia, a nie opinia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam, nie otrzymałam odpowiedzi na pytanie, a co z uśrednieniem w Liceum Ogólnokształcącym, 10/18, w tym 2 h j. niemieckiego w klasie III LO. Na podstawie jakiego przepisu uśrednia się godziny w LO, jeśli ma się też godziny w ostatniej klasie? Pozdrawiam. A Gawron
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic pełnoletniego ucznia zgłosił, że nie życzy sobie kontaktów ze szkołą. Uczeń w pełni się na to zgodził. Czy uczeń lub rodzic powinien złożyć pisemnie oświadczenie w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe