Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda wskaźnik zwiększający kwotę dotacji celowej na podręczniki i ćwiczenia w przypadku niepełnosprawności sprzężonych?
Obecnie obowiązujące rozporządzenie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz.U.z 2018 r. poz. 615 z późn. zm.) nie posługuje się pojęciem „niepełnosprawności sprzężonej”. W rozporządzeniu jest mowa o uczniach:
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim;
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
• niesłyszących;
• słabosłyszących;
• z autyzmem w tym z zespołem Aspergera);
• słabowidzących (druk niepowiększony);
• słabowidzących (druk powiększony);
• niewidomych (podręczniki niewydrukowane w systemie Braille'a);
• niewidomych (podręcznik wydrukowane w systemie Braille'a).
Wysokość wskaźników określona jest w podziale na niepełnosprawności i klasy. Można zapoznać się z nim pod następującym linkiem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000615
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedszkola publiczne muszą prowadzić księgę wychowanków? Jeśli tak, to jakie przepisy o tym mówią, bo z nowego rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji nie wynika to zbyt jasno. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie można znaleźć podstawy programowej wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ogłoszone konkursy nie wyłoniły dyrektora szkoły - nie było kandydatów.
Czy, aby powierzyć dotychczasowemu dyrektorowi pełnienie funkcji przez rok, musi mieć ten dyrektor aktualną ocenę pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest ustawa który reguluje bezpłatne dożywianie dzieci w oddziale przedszkolnym bez względu na dochodowość? Rodzice zwrócili się do dyrektora szkoły o bezpłatne dożywianie ich dzieci w wieku 5-6 lat, lecz GOPS kategorycznie odmówił, twierdząc,ze nie ma takiego przepisu. Co powinien zrobić dyrektor w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel fizyki, który ukończył drugi kierunek ekonomi bez podziału na specjalności w świetle obecnego prawa może uczyć przedmiotu - podstawy przedsiębiorczości w szkole branżowej pierwszego stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe