Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką instytucję ma prawo (obowiązek) zawiadomić szkoła, jeśli agresywne zachowanie ucznia w trakcie lekcji lub przerwy szkolnej stwarza realne zagrożenie dla innych dzieci i nauczyciel nie zawsze jest w stanie fizycznie zabezpieczyć inne dzieci przed nieprzewidywalną i nieuzasadnioną agresją ze strony ucznia? Mam na myśli sytuację, gdy doraźne wezwanie Policji lub rodzica skutkuje jedynie jednorazowym zabraniem dziecka ze szkoły, w kolejne dni sytuacja się powtarza. Rodzic telefonicznie się tłumaczy, że nie może na każde wezwanie odbierać dziecka ze szkoły ze względu na pracę i sporą odległość, którą ma do pokonania.
Szkoła powinna ściśle współpracować z Policją, która, znając dokładnie sytuacje i zdarzenia mające miejsce w szkole powinna pokierować dalszymi działaniami. Jeśli interwencje Policji, praca pedagoga, wychowawcy, dyrektora stają się bezskuteczne, można zgłosić sprawę do sądu rodzinnego z wnioskiem o wgląd w sytuację rodzinną. Jest to jednak wyjście bardzo drastyczne i ostateczne. Proponuję przede wszystkim podjąć współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną (psychologiem) i objąć ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych; 4. Ustawa z 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (ze zm.), w szczególności art. 109.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dokument na życzenie
Bardzo proszę o Regulamin ZF
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zaszły ostatnio jakieś poważne zmiany w prawie, które wymagają wprowadzenia zmian w statucie szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o propozycje zapisów zmian w statucie szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w związku ze zmianami przepisów prawa oświatowego od 1 września 2022 r. tj. zawieszenie zajęć, nauczanie zdalne, nowi specjaliści( pedagog, psycholog, logopeda, pedagog specjalny), dożywianie, uczniowie z Ukrainy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Szkolny zestaw programów nauczania zatwierdzany jest na dany rok szkolny, czy może na cykl nauczania w danej klasie?
Precyzując pytanie klasa pierwsza rozpoczynająca naukę w roku szkolnym 2011/2012 powinna mieć zatwierdzony program nauczania z wiedzy o społeczeństwie, która będzie realizowana w klasie czwartej czyli w roku szkolnym 2015/2016?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasach I-III mozna oceniać uczniów tak jak w klasach IV-VI tzn stosując skalę 1-6. Pytanie dotyczy oceniania cząstkowego
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe