Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, który ma stwierdzoną dysleksję głęboką?
Na podstawie § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534) dyrektor szkoły zwalnia ucznia z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. W przypadku ucznia z taką niepełnosprawnością, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia (§ 6 ust. 2 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wychowawca złożył wniosek o wydłużeniu etapu edukacyjnego dla ucznia w klasie III szkoły podstawowej specjalnej, otrzymano pozytywną opinię zespołu zgodnie z prawem oświatowy ale rodzic nie wyraził zgody na wydłużenie. Co można zrobić w tej sprawie gdy dziecko jest dopiero kila miesięcy w szkole specjalnej i ma trudności w opanowaniu wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zaocznej szkole policealnej dla dorosłych realizowany jest program modułowy. Czy ocena semestralna z jednostki modułowej jest oceną uśrednioną z przeprowadzonych prac kontrolnych czy też z przeprowadzonego egzaminu semestralnego? Czy egzamin semestralny przeprowadza się dla każdej zakończonej jednostki modułowej oddzielnie czy dla modułu uwzględniając treści wszystkich zakończonych jednostek modułowych wchodzących w jego skład? Czy w arkusz ocen wpisujemy ocenę z modułu będącą uśrednioną oceną z jednostek modułowych wchodzących w skład tego modułu, czy z każdej jednostki modułowej oddzielnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nową podstawą programową do szkoły podstawowej zajęcia komputerowe oraz język obcy są zajęciami obowiązkowymi, czy ocena roczna z tych zajęć powinna być oceną opisową I czy ocena z religii pozostaje oceną stopniową, np. dobry. Czy ocena z dodatkowych zajęć np. drugiego języka obcego w klasach I-III może być oceną stopniową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie jakie elementy powinien zawierać szkolny zestaw programów nauczania, jak numerować programy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym o uprawnieniach przedszkola publicznego, w którym nauczyciele pracują w systemie 8-godzinnym jest potrzeba, aby 1 nauczyciel był obecny w przedszkolu od godziny otwarcia tzn. od 06.00 i do zamknięcia czyli 18.00. Realizacja podstawy programowej jest w godzinach 8-13. Czy w godzinach od 06.00 do 08.00 i 16.00-18.00 dziećmi może się opiekować pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe