Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W zaocznej szkole policealnej dla dorosłych realizowany jest program modułowy. Czy ocena semestralna z jednostki modułowej jest oceną uśrednioną z przeprowadzonych prac kontrolnych czy też z przeprowadzonego egzaminu semestralnego? Czy egzamin semestralny przeprowadza się dla każdej zakończonej jednostki modułowej oddzielnie czy dla modułu uwzględniając treści wszystkich zakończonych jednostek modułowych wchodzących w jego skład? Czy w arkusz ocen wpisujemy ocenę z modułu będącą uśrednioną oceną z jednostek modułowych wchodzących w skład tego modułu, czy z każdej jednostki modułowej oddzielnie?
Podstawą klasyfikowania słuchacza w szkole dla dorosłych są egzaminy semestralne przeprowadzane z poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania.Do egzaminu semestralnego w szkole dla dorosłych kształcącej w formie zaocznej dopuszcza się słuchacza, który uczęszczał na poszczególne obowiązkowe konsultacje, przewidziane w szkolnym planie nauczania, w wymiarze co najmniej 50% czasu przeznaczonego na każde z tych konsultacji, oraz uzyskał z wymaganych ćwiczeń i prac kontrolnych, a w przypadku szkoły, która prowadzi kształcenie zawodowe na podstawie modułowego programu nauczania dla zawodu - z prac kontrolnych przeprowadzanych z zakresu wszystkich w pełni zrealizowanych w danym semestrze jednostek modułowych, oceny uznane za pozytywne w ramach wewnątrzszkolnego oceniania.W przypadku gdy słuchacz otrzymał ocenę negatywną z pracy kontrolnej, jest obowiązany wykonać, w terminie określonym przez nauczyciela prowadzącego odpowiednio konsultacje lub jednostkę modułową, drugą pracę kontrolną. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu semestralnego jest uzyskanie z pracy kontrolnej oceny uznanej za pozytywną w ramach wewnątrzszkolnego oceniania. Egzamin semestralny w szkole dla dorosłych z języka polskiego, języka obcego i matematyki składa się z części pisemnej i części ustnej. Z pozostałych zajęć edukacyjnych egzaminy semestralne zdaje się w formie ustnej, z zastrzeżeniem § 25 ust. 1-3 i 5. Oceny z części pisemnej i części ustnej egzaminów semestralnych, o których mowa wyżej, ustala się według następującej skali: 1) stopień celujący - 6;2) stopień bardzo dobry - 5;3) stopień dobry - 4;4) stopień dostateczny - 3;5) stopień dopuszczający - 2;6) stopień niedostateczny - 1. Egzamin semestralny z zajęć praktycznych ma formę zadania praktycznego. Słuchacz w szkole dla dorosłych, który z przyczyn usprawiedliwionych nieprzystąpił do egzaminu semestralnego w wyznaczonym terminie, zdaje ten egzamin w terminie dodatkowym, wyznaczonym przez dyrektora szkoły.Termin dodatkowy wyznacza się po zakończeniu semestru jesiennego nie później niż do końca lutego lub po zakończeniu semestru wiosennego nie później niż do dnia 31 sierpnia. W szkole policealnej słuchacz zdaje w każdym semestrze egzaminy semestralne, w formie pisemnej, z dwóch przedmiotów zawodowych podstawowych dla zawodu, w którym się kształci. Wyboru przedmiotów zawodowych dokonuje rada pedagogiczna. Decyzję w tej sprawie podaje się do wiadomości słuchaczy na pierwszych zajęciach w każdym semestrze. W szkole dla dorosłych, która prowadzi kształcenie zawodowe na podstawie modułowego programu nauczania dla zawodu, słuchacz zdaje w każdym semestrze egzamin semestralny, w formie pisemnej, z danego modułu ze wszystkich w pełni zrealizowanych jednostek modułowych przynależnych do tego modułu. Przy ustalaniu oceny z danego modułu uwzględnia się oceny uzyskane przez słuchacza z egzaminów semestralnych przeprowadzonych ze wszystkich w pełni zrealizowanych jednostek modułowych przynależnych do tego modułu. Oceny z danego modułu ustala się według skali podanej wyżej. Szczegółowe warunki i sposób ustalenia oceny z danego modułu, o której mowa wyżej określa statut szkoły – co oznacza, że szkoła sama decyduje w sprawach, których nie reguluje rozporządzenie.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, w szczególności Rozdział 3: Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie słuchaczy w szkołach dla dorosłych, § 24 - § 24b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu ocen dla gimnazjum na pierwszej stronie jest punkt "Data i przyczyna opuszczenia szkoły". Zastanawiamy się nad tym, jaka data powinna się tam znaleźć w przypadku uczniów, którzy jak większość kończą w terminie naukę w gimnazjum w klasie III. Czy ma to być data zakończenia zajęć dydaktycznych, czy raczej data ukończenia roku szkolnego, czyli 31.08?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakim koncie należy księgować ŚWIADCZENIE NA START: 405 - ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia czy 409 -pozostałe koszty rodzajowe ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Jaki wpis powinien być na świadectwie przy przedmiotach (np. historia) nauczanych dwujęzycznie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uprawnienia powinien posiadać nauczyciel uczący przedmiotu "edukacja dla bezpieczeństwa"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 7, posiadający orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej (afazja), został zwolniony z nauczania drugiego języka nowożytnego – języka niemieckiego. W czasie, gdy jego klasa ma język niemiecki on uczestniczy w zajęciach indywidualnych (na terenie szkoły). Jak należy zapisywać nieobecność ucznia na lekcjach języka niemieckiego, zwolnienie (zw) czy nieobecność usprawiedliwiona? Czy należy zastosować inne rozwiązanie, np. utworzyć klasę wirtualną? Nadmienię, że zajęcia obowiązkowe dokumentujemy w dzienniku elektronicznym, a zajęcia indywidualne w dzienniku papierowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe