Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka liczba dzieci obowiązuje w klasie I szkoły podstawowej od roku szkolnego 2015/2016? Czy wszedł w życie projekt mówiący o możliwości podwyższenia tej liczby do 27.
Zajęcia edukacyjne w klasach I–III szkoły podstawowej są prowadzone w oddziałach liczących nie więcej niż 25 uczniów. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej, ucznia zamieszkałego w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej, dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, zwiększając liczbę uczniów w oddziale ponad 25 na wniosek rady oddziałowej, oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona o 2, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale, który może funkcjonować ze zwiększoną liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 61.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc.Czy mam obowiązek objąć funduszem socjalnym nauczyciela, który został zwolniony z art 20 lutym 2001 roku i do 01-2009 roku pracował w innych zakładach pracy (nie oświatowych). W 2009 roku osiągnął wiek 55 lat i otrzymał emeryturę nauczycielską na starych zasadach. W 2011 roku złożył podanie o objęcie go funduszem socjalnym, twierdząc, że jest moim emerytem. Było to dla mnie zaskoczeniem, gdyż nawet nie miałam wiedzy o tym, że ten były nauczyciel uzyskał emeryturę nauczycielską w 2009 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnej sytuacji zdalnego nauczania, organ prowadzący może odmówić wypłacenia godzin ponadwymiarowych? Chcę nadmienić, że prowadzony jest dziennik elektroniczny i wszystkie godziny ponadwymiarowe są odnotowane.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Planując nadchodzący rok szkolny w oparciu o nowe rozporządzenie o ramowych planach nauczania umieściłem zajęcia rewalidacyjne dla ucznia niepełnosprawnego w wymiarze 2 godz./tyg. OP dokonał skreśleń i zalecił 1 godzinę, uzasadniając, że 2 godziny przeznaczone są na rewalidację indywidualną, z czym nie mogę się zgodzić, ponieważ w zał. nr 1 p.3 pp. 3 lit. b. nie jest nic napisane o rewalidacji indywidualnej. Jakie mam poczynić ewentualnie kroki, jeśli nastąpiło złamanie prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie I szkoły podstawowej w czasie zajęć komputerowych przewidziany jest podział uczniów na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kwietnia bieżącego roku do punktu przedszkolnego, który prowadzę ma dołączyć dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym. Jest w trakcie oczekiwania na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (dokumenty złożone do właściwej poradni).Od kiedy możemy liczyć na przyznanie naszej placówce subwencji oświatowej na to dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe