Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka podstawa prawna powinna być pod zarządzeniem dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie zmiany organizacji czasu pracy dla pracowników merytorycznych i administracji?
Ponieważ wydania przez dyrektora poradni „zarządzenia” nie przewiduje żaden obowiązujący przepis, w sytuacji gdy korzystając z kompetencji przełożonego służbowego dyrektor dokonuje zmiany organizacji czasu pracy pracowników w pisemnej formie, podstawę prawną takiego działania stanowi ogólny przepis art. 68 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. o uprawnieniach dyrektora jako kierownika zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W statucie zamieszczone są informacje dotyczące oceniania uczniów. Czy w związku z nowym rozporządzeniem nie ma konieczności tworzenia nowego WSO, jako odrębnego dokumentu, Regulaminu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Czy wystarczy zapis w statucie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, chciałabym zapytać czy plan pracy szkoły to ten sam dokument co koncepcja pracy szkoły? Na ile lat obowiązują te dokumenty i proszę o przepisy, które regulują tworzenie tych dokumentów. Dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można ucznia pełnoletniego z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub sprzężeniem skreślić z listy uczniów szkoły przysposabiającej do pracy na pisemne podanie rodzica? Uczeń nie jest ubezwłasnowolniony. Sam nie potrafi się podpisać. Od kogo rodzić może otrzymać pełnomocnictwo w wyżej wymienionej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgoda/brak zgody dyrektora szkoły podstawowej na współpracę ucznia z agencją reklamową - udział w filmie, reklamie, serialu itp. (zatrudnienie ucznia). Rodzice ucznia wystąpili do dyrektora szkoły o zgodę na współpracę ich syna (lat 10) z agencją zatrudniającą dzieci. Jaka jest podstawa prawna takiego żądania? Rodzice przedstawili dyrektorowi opinię PIP stanowiącą o tym, że wnioskodawca (czyli w tym przypadku agencja) występując do PIP z wnioskiem o zgodę na podjęcie przez dziecko pracy lub innego zajęcia zarobkowego, w przypadku dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, zobowiązany jest dołączyć do wniosku zgodę dyrektora szkoły, do której dziecko uczęszcza. Na jakiej podstawie? W opinii PIP powołano się jedynie na art. 15 ust.2 w zw. z art. 9 pkt 1 i 2 ustawy o systemie oświaty - tekst jednolity z 2004 r. (zaznaczam, że opinia wydana została w roku 2014). Dodatkowo, jakie konsekwencje niesie za sobą zgoda dyrektora, a jakie brak zgody?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecku autystycznemu, które uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej, może być przydzielona pomoc nauczyciela, której obowiązki powierzył sprzątaczce? Dyrektor twierdzi, że jest to zgodne z przepisami z 1 stycznia 2016 r.,ponieważ pomoc nauczyciela nie realizuje podstawy programowej tylko pomoc „w codziennych czynnościach” i może być zatrudniona bez kwalifikacji pedagogicznych. Inną kwestią jest specjalizacja nauczyciela realizującego podstawę programową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe