Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, chciałabym zapytać czy plan pracy szkoły to ten sam dokument co koncepcja pracy szkoły? Na ile lat obowiązują te dokumenty i proszę o przepisy, które regulują tworzenie tych dokumentów. Dziękuję i pozdrawiam
Przepisy prawa nie regulują szczegółów dotyczących koncepcji pracy szkoły, co oznacza, że szkoła pewne zasady może ustalić wg jej potrzeb.
Rozporządzenie „nakazuje szkole mieć przyjętą koncepcję swojej pracy, jednocześnie nie narzuca się szkole, jaką formę ma przyjąć koncepcja - czy ma to być pięcioletni program rozwoju, trzyletni program rozwoju, roczny plan pracy czy zapisy zawarte w dokumentach szkoły takich jak statut, program wychowawczy, czy inne obecne od dawna w szkole - pozostawia się tu nauczycielom i dyrektorowi prawo do decydowania. Należy także zwrócić uwagę, że dyrektor szkoły przystępując do konkursu na stanowisko przedstawia koncepcję pracy. Jeśli został wybrany drodze konkursu, oznacza to, ze zaproponowana przez niego koncepcja zyskała uznanie w oczach organów - prowadzącego i nadzorującego, nauczycieli i rodziców. Koncepcja przedstawiona przez dyrektora podczas konkursu, uspołeczniona i przedyskutowana w szerokim gronie, także może się stać tą, o której mowa w wymaganiu” w rozporządzeniu.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy zajęć Wczesnego wspomagania Rozwoju Dziecka mianowicie mam problemy kadrowe ze specjalistami dotyczy zajęć rehabilitacyjnych i zajęć integracji sensorycznej czy mogę te zajęcia zamienić czyli zwiększyć ilość zajęć z logopedii i zajęć z np. oligofrenopedagogiem do ilości wymaganej przez rozporządzenie o WWRD i nie realizować w/w zajęć, które dzieci powinny mieć zgodnie z opiniami o WWRD do czasu,aż znajdę rehabilitanta, a jedna z nauczycielek skończy integrację sensoryczną (luty 2025) nadmieniam, że jesteśmy placówką niepubliczną i zgoda kuratora nie wchodzi pod uwagę. Jeżeli będę mogła tak zrobić czy muszę mieć oświadczenia rodziców, że chcą inne zajęcia zamiast rehabilitacji czy integracji sensorycznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako opiekuna wycieczki szkolnej kilkudniowej mogę wziąć emerytowanego nauczyciela mojej szkoły? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel po uśrednieniu ma 17,95/18 godziny. Czy wpływa to na coś więcej poza mniejszą pensją? Czy traci przez to jakieś uprawnienia? Nauczyciel podpisał porozumienie do umowy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według jakich przepisów dokonywano oceny nauczyciela dyplomowanego, który złożył wniosek o ocenę w sierpniu 2018 r., a w jaki sposób nauczyciela, który złożył wniosek po 1 września 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe