Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla ucznia powracającego z zagranicy nie są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Są jedynie dodatkowym, czasowym wsparciem edukacyjnym, jakie przysługuje temu dziecku. Zgodnie z § 11.1 rozporządzenia MEN z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017r, poz.1646) zajęcia te dokumentuje się w Dzienniku zajęć innych, wpisując tam (§ 11.2): imię i nazwisko ucznia, daty i tematy przeprowadzonych zajęć, liczbę godzin tych zajęć oraz odnotowuje się obecność ucznia na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Wspomnianemu uczniowi, poza dodatkowymi zajęciami z języka polskiego, przysługuje oddzielnie także pomoc psychologiczno-pedagogiczna w formie odpowiadającej jego indywidualnym potrzebom i możliwościom, np. grupowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1 września wprowadzamy do dokumentacji szkolnej e-dziennik.
Moje pytanie brzmi:
Czy od razu możemy zrezygnować z dziennika papierowego czy dopiero po pewnym czasie np. po roku prowadzenia dziennika papierowego wraz z dziennikiem elektronicznym?
Jak musi wyglądać wniosek do organu prowadzącego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie elementów, z jakich powinien składać się konspekt lekcji (scenariusz zajęć) nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej oraz arkusz obserwacji dyrektora szkoły, który obserwuje te zajęcia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka urodziła dziecko 22.09.2020 r. Od 1.09.2020 r. była na zwolnieniu lekarskim. Korzysta z urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego w sumie do 20.09.2021 r., a następnie będzie na urlopie wypoczynkowym przez 56 dni. Na zwolnienie lekarskie również przeszła bezpośrednio po ubiegłorocznych wakacjach (czy to też ma znaczenie?). Jak długo trwa przerwa w jej stażu? Czy może kontynuować awans po powrocie? Wcześniej odbyła 2 lata stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie zadane przez ewaluatora:
W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela?
Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki?
Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń ósmej klasy może mieć wstrzymane świadectwo i wyznaczony egzamin poprawkowy na sierpień?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe