Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki zapis powinno zawierać świadectwo pracy jeżeli pracownik odchodzi na wcześniejszą emeryturę, ale dyrektor zawarł z nim umowę na czas określony - rok za porozumieniem stron, jakie warunki powinny być spełnione, aby temu pracownikowi obsługi wypłacić odprawę emerytalną.
USTAWA z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych:
art. 38 ust. 3. W związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości:
1) po 10 latach pracy - dwumiesięcznego wynagrodzenia;
2) po 15 latach pracy - trzymiesięcznego wynagrodzenia;
3) po 20 latach pracy - sześciomiesięcznego wynagrodzenia.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych:
§ 9. Jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
W świadectwie pracy nie trzeba wpisywać, że rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło w związku z przejściem na emeryturę. W naszym przypadku przyczyną rozwiązania stosunku pracy będzie porozumienie stron. Związek przyczynowy polega na tym, że po ustaniu stosunku pracy pracownik zmienia swój status na emeryta. Wysyłając pracownika na emeryturę, podpisując odpowiednie dokumenty, mamy dowód na to, że pracownik na emeryturę przechodzi. Dla celów dowodowych pracownik powinien też wnieść na piśmie podanie o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron, w związku z przejściem na emeryturę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie kto i na jakich zasadach ma zatrudnić nauczyciela j.włoskiego, który wygrał konkurs na dyrektora szkoły w innym mieście niż to w którym jest zatrudniony w przedszkolu? W szkole w której wygrał konkurs obowiązkowy jest jeden j. obcy - angielski.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na temat ilości dni za które powinniśmy wypłacić pracownikowi ekwiwalent za urlop wypoczynkowy. Przysługujący wymiar urlopu: 26 dni, zatrudnienie od 01.01.2017 do 04.12.2017, wykorzystany urlop 5 dni. Czy należny ekwiwalent powinien być wyliczony za 21 dni (w myśl zasady, iż niepełny miesiąc zaokrągla się do pełnego i niepełną ilość dni również?).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą prywatną na prawach szkoły publicznej. Czy możemy zatrudniać nauczycieli na umowę-zlecenie przy liczbie godzin dydaktycznych: 7, 10, 14 czy obligatoryjnie na części etatu? Wielu nauczycielom odpowiada umowa-zlecenie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel niepełno etatowiec ma w etacie godziny z nauczania indywidualnego - orzeczenie z PP obejmuje nauczanie indywidualne do 30.06.2015r. W związku z tym mam pytanie czy należy za te godziny wypłacać wynagrodzenie w lipcu i sierpniu czy tylko za czerwiec.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem placówki nieferyjnej. W ciągu roku szkolnego jest potrzeba dokonania zmiany planu nauczania – zmniejszenie etatu nauczycielowi mianowanemu z 25/25 na 21/25 z powodu zmniejszenia godzin pracy oddziału ze względu na małą frekwencje dzieci. Jaka jest procedura takiej zmiany i czy nauczyciel może odmówić zmniejszenia etatu. A jeżeli odmówi, to co wtedy zrobić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe