Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje uprawniają do prowadzenia WWR?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub,
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20.
Zgodnie z § 20 cytowanego rozporządzenia kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki, i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku gdy w szkole pojawił się wolny etat po nauczycielu, który miał umowę na czas nieokreślony i mam zatrudnić nowego nauczyciela kontraktowego to musi to być umowa na czas nieokreślony?
- Nauczyciel zatrudniony jest w 2 placówkach. W macierzystej miał 20 lat pracy 4 lata temu. W drugiej mija mu 20 lat w lutym br., ale od 3 lat zatrudniony jest tam na umowę na zastępstwo. Czy w tej drugiej placówce należy się mu nagroda jubileuszowa?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Osoba, która pracuje na stanowisku pomocy kuchennej (czas nieokreślony) czasowo - do 30.06.2020 r. została przesunięta na stanowisko intendenta. Czy od 1 lipca możemy zatrudnić tę osobę, za jej zgodą, na stanowisku 1/2 etatu pomocy kuchennej i 1/2 etatu intendenta? Co z zakresem czynności (jeden, czy dwa)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka pracuje w placówce niecały rok. Posiada stopień nauczyciela kontraktowego, czy przed podjęciem stażu na nauczyciela mianowanego (po upływie dwóch lat od uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego, który uzyskała w placówce, w której poprzednio pracowała) musi pracować dwa lata w jednej placówce, czy też liczy się staż ogólny?
- W ubiegłym roku szkolnym z braku godzin obniżyłem wymiar godzin z nauczycielem kontraktowym (umowa na czas nieokreślony) zatrudnionym na stanowisku wychowawcy w Internacie do 25/30 na podstawie porozumienia zmieniającego. W roku obecnym nie będę miał dla tego nauczyciela godzin i umowa z nim zostanie rozwiązana. Czy nauczycielowi temu przysługuje odprawa? Staż pracy 5 lat.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe