Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie warunki musi spełniać osoba, której można powierzyć stanowisko kierownika internatu?
Warunkie, jakie musi spełniać kandydat na kierownika internatu określa ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek:
§ 9. Stanowiska kierownicze inne niż wymienione w § 1-8, tworzone zgodnie ze statutami publicznego przedszkola, publicznej szkoły i placówki oraz zespołu publicznych szkół lub placówek może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który:
1) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole, placówce lub zespole szkół lub placówek, w którym stanowisko kierownicze jest tworzone;
2) posiada co najmniej trzyletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub trzyletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
3) uzyskał:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich trzech lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich trzech lat pracy w szkole wyższej
- przed powierzeniem stanowiska kierowniczego;
4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5-9.
a więc:
§ 1
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
7) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub o ubezwłasnowolnienie;
9) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych lub w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
Kierownikiem internatu może być również osoba wymieniona w § 10 cytowanego rozporządzenia:
§ 10. Stanowisko dyrektora, wicedyrektora albo inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole i placówce oraz zespole publicznych szkół lub placówek może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, oraz nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel matematyki w sierpniu roku 2017 został przeniesiony na własną prośbę zgodnie z art. 18 ust. 1 i ust. 4 USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189) ze szkoły A do szkoły B w ramach tego samego organu prowadzącego. Opisywany nauczyciel nie dostał ze szkoły A z której zostaje przeniesiony świadectwa pracy. W roku 2018 ten nauczyciel w szkole do której został przeniesiony (szkoła B) nie ma pensum, pensum uzupełnia w szkole A. Dodatkowo w szkole A jest zatrudniony na część etatu w ramach dodatkowej umowy 2/18. Gdyby dostarczył świadectwo pracy miałby dodatek stażowy. Jakie kroki w zaistniałym przypadku należy poczynić aby nauczyciel dostał dodatek w szkole A z dodatkowego stosunku pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy oligofrenopedagog może być nauczycielem wspomagającym dla ucznia z Zespołem Aspergera?
- Proszę o podanie wzoru cofnięcia wypowiedzenia które zostało wręczone nauczycielce.
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 16/25 etatu. Podczas aneksu w listopadzie dostałem z organu prowadzącego aby obniżyć zatrudnienie pedagoga do 11/25. Co mam w tej sytuacji zrobić jeżeli pedagog nie podpisze porozumienia zmieniającego warunki umowy? Dać wypowiedzenie warunków umowy lub wypowiedzenie umowy o pracę?
Czy organ prowadzący może obniżyć w trakcie roku szkolnego liczbę godzin pedagoga?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi nauczania zintegrowanego można z jego etatu i bloku całościowego zabrać godziny wf i dać je nauczycieloiwi wf, który uczy w klasach IV-VI? Dodam, że etat uzupełniono nauczycielowi nauczania zintegrowanego, dając mu zamiast wspomnianych godzin wf logopedię. Należy nadmienić, że nie było takiej konieczności, aby nauczycielowi wf uzupełnić etat, gdyż razem z tymi zabranymi godzinami z nauczania zintegrowanego miał nadgodziny. Sądziłam, że nie rozbija się zajęć w nauczaniu zintegrowanym jeśli nie ma takiej konieczności. Proszę o poradę, konkretną podstawę prawną, jeśli tak można rozbić godziny.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe