Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy na czas nieokreślony z powodu braku godzin?
W samorządowej jednostce oświatowej podstawę zwolnienia nauczyciela niepełnoetatowego z powodu braku godzin stanowi art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, czyli trzymiesięczne wypowiedzenie ze skutkiem na koniec roku szkolnego. Wypowiedzenia dokonuje się w pisemnej formie, a równoważna z nią jest forma elektroniczna z kwalifikowanym podpisem elektronicznym – art. 30 § 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm., art. 781 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2019 r., poz. 1145). W wypowiedzeniu należy wskazać przyczynę uzasadniającą zwolnienie nauczyciela oraz pouczenie o możliwości odwołania się do sądu pracy (art. 30 § 4 i 5 KP).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile dni urlopu przysługuje nauczycielowi zatrudnionemu na etat 10/20?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o udzielenie mi porady w sprawie przejścia pracownika niepedagogicznego na emeryturę. Pracownik osiągnął wiek emerytalny 20.10.2017 r. Dokładnie 20.12.2019 r. przysługuje mu nagroda jubileuszowa za 45 lat pracy. Pracownik w międzyczasie przeszedł zawał (sierpień 2018) i jest na przedłużającym się zwolnieniu lekarskim. Chciałby przejść na emeryturę ale jednocześnie chciałby dostać nagrodę jubileuszową. Kiedy najlepiej ma pisać wniosek o emeryturę (styczeń, luty, marzec 2019 r.) aby dostać jubileusz i mieć waloryzację? Proszę o odpowiedź i dziękuję.
- Jak należy prawidłowo rozliczyć wypowiedzenie umowy o pracę? Pracownik złożył wypowiedzenie w dniu 17 maja 2021 r. Czy należy liczyć 3 miesiące od 1 dnia następnego miesiąca czyli 01.06.2021 (zaznaczam, iż pracownik przepracował powyżej 6 miesięcy – czyli przysługuje mu 3-miesięczne wypowiedzenie).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 podwyżkami dla nauczycieli ustalono na podstawie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego dla Pracowników Nie Będących Nauczycielami powinno nastąpić podwyższenie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi. Tak się stało, jednak główny księgowy odmówił tej podwyżki. I co w tej chwili mam zrobić?
- Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe