Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem przedszkola publicznego. W miesiącu lipcu utworzona jest jedna grupa dzieci uczęszczających do przedszkola. Jakie opłaty powinnam naliczyć rodzicom: czy 5 godzin to jest podstawa programowa, a pozostałe godziny płacą rodzice, czy rodzice powinni płacić za 10 godzin pobytu dziecka w przedszkolu? Czy jest jakiś akt prawny mówiący o tym, że podstawa programowa realizowana powinna być tylko przez 10 miesięcy.
Podstawa prawna:
1) Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.). 2) § 10 ust. 2 pkt 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Przedszkolem publicznym jest przedszkole, które m.in. zapewnia bezpłatne nauczania, wychowanie i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z 7.09.1991 r. o systemie oświaty (ze zm.). Wysokość opłat za świadczenia udzielane przez tę placówkę w czasie przekraczającym wymiar zajęć 5 godzin realizacji podstawy programowej ustala organ prowadzący przedszkole.
Ponieważ przedszkole jest placówkę nieferyjną, pracuje przez rok szkolny trwający od 1 września do 31 sierpnia, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady pedagogicznej. Oznacza to, że przedszkole nie może ustalać zasad pobierania opłat innych niż wskazane przepisami. Zatem przez cały rok kalendarzowy realizuje obowiązek 5-godzinnego bezpłatnego nauczania bez względu na miesiące wakacyjne, które nie dotyczą przedszkoli (placówka nieferyjna). http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1973%3Aorganizacja-pracy
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia od 14.02.2021 r. do 14.02.2022 r. Czy bezpośrednio po tym urlopie, tj. od 15.02.2022 r., może wykorzystać urlop wypoczynkowy (wakacje i ferie, które przypadły w trakcie urlopu dla poratowania zdrowia)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wyjazd ucznia na szkolną kilkudniową wycieczkę stanowi jego nieobecność na zajęciach .Czy należy to traktować jako zwolnienie z zajęć czy jako nieobecność usprawiedliwioną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy asystent nauczyciela dla dziecka o niepełnosprawności w stopniu lekkim oraz autyzmem ma spełniać opiekę nad tym dzieckiem w czasie pobytu dziecka na basenie? Dziecko zostało zgłoszone do programu "Umiem pływać" gdzie wraz z rówieśnikami będzie uczyło się pływać pod nadzorem instruktora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie powinny być przechowywane IPETY i WOFU ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do bursy przyjechał wychowanek i przywiózł broń pneumatyczną (karabin pneumatyczny i pistolet) , wychowanek jest pełnoletni. Nie chciał oddać broni wychowawczyni do zdeponowania bo jak twierdził przywiózł ją, aby sprzedać koledze. Wychowawczyni zadzwoniła na policję, nie wiedział bowiem, czy jest wymagana na nią pozwolenie (nie znała jej specyfikacji). Policja po prośbach przyjechała ale stwierdziła, że nic nie mogą zrobić chyba, że ma punkt regulaminu który zabrania wnoszenia broni. Wychowawczyni stwierdziła, że Rada Pedagogiczna nie przewidziała takiego przypadku, ale kazała im reagować w myśl punktu regulaminu mówiącym o stwarzaniu zagrożenia dla innych. Policja poprosiła, aby zdeponował broń. Po dłuższej rozmowie zgodził się. Po odjeździe Policji podszedł do wychowawczyni z pistoletem (trzymając go dwuznacznie) i stwierdził, że jeżeli już ma zdeponować to zdeponuje wszystko. Czy postępowanie Policji było prawidłowe. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Zaznaczę, że z wychowankiem jest wiele problemów. Proszę o radę i opinię prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe