Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej musi być powoływany społeczny inspektor pracy? W szkole zatrudnionych jest 40 nauczycieli i 7 pracowników obsługi. Wśród pracowników jest 5 członków ZNP.
Szkoła powinna posiadać pracownika służby bhp, wg mojej opinii, powinien w niej również działać społeczny inspektor pracy. Utworzenie w szkole służby bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkowe.Dla dobra uczniów, pracowników szkoły oraz bezpieczeństwa szeroko pojętego, wskazane jest, by w szkole funkcjonowały służby, o których mowa w pytaniu (w tym SIP). Nie jest tu istotne, ilu pracowników szkoły należy do ZNP.Społeczne organy kontroliSpołeczną kontrolę przestrzegania prawa pracy, w tym przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, sprawuje społeczna inspekcja pracy.Organizację, zadania i uprawnienia społecznej inspekcji pracy oraz zasady jej współdziałania z Państwową Inspekcją Pracy i innymi państwowymi organami nadzoru i kontroli określają odrębne przepisy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (ze zm.), w szczególności art. 185, § 1, 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kilkoro pracowników obsługi nabierze w najbliższym czasie prawa do emerytury. Część z nich chciałaby wrócić i nadal pracować. Proszę o informację jaki powinien być okres przerwy między rozwiązaniem stosunku pracy (wydaniem świadectwa), a ponownym zatrudnieniem. Czy można rozwiązać stosunek pracy jednego dnia i nawiązać następnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W Monitorze Prawnym Dyrektora (nr 4-z kwietnia) znajduje się artykuł nt. organizacji kiermaszu i przeprowadzania loterii. Wyjaśnienia, które tam znalazłam dotyczą organizowania tych akcji przez szkołę, jako jednostkę budżetową. 1. Proszę o informację, czy jeśli organizatorem kiermaszu jest samorząd uczniowski, zysk z niego musi wpłynąć na rachunek dochodów szkoły? 2.Jak przedstawia się sytuacja, jeśli impreza dochodowa organizowana jest przez radę rodziców? Czy dochodowa działalność rady rodziców również jest uzależniona od uchwały rady gminy? 3. Czy w tym przypadku dochód z festynu czy innej imprezy, a także zysk z loterii fantowej również będzie zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu epidemii grypy zmuszona byłam odwołać zajęcia lekcyjne. Szkoła pracuje 6 dni w tygodniu. Czy stracone dni nauki możemy odpracować w niedziele? Jaka jest podstawa prawna, na której powinnam się oprzeć podejmując decyzję w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 5.10.2010 r. posiadam trzecie orzeczenie z poradni, na podstawie, którego mógłbym otworzyć klasę integracyjną. Czy ewentualnie mogę jeszcze pisać w tym roku szkolnym do organu prowadzącego szkołę o przekształcenie oddziału I klasy gimnazjum w klasę integracyjną? Czy w ogóle, czy od II semestru?
- Pracownica administracyjna zatrudniona jest na pół etatu na czas nieokreślony. 29 czerwca 2019 r. poszła do szpitala, 1 lipca urodziła martwe dziecko w 10. tygodniu ciąży. Otrzymała zwolnienie lekarskie na okres od 29.06.2019 r. do 10.07.2019 r.
Od 11.07.2019 r. do 31.07.2019 r. pracowała. Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe wystawiono 12.07.2019 r. 01.08.2019 r. pracownica wystąpiła o udzielenie urlopu macierzyńskiego w wymiarze 8 tygodni od 01.07.2019r. Bardzo proszę o poradę, jaką decyzję podjąć w takiej sytuacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe