Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice jednej z klas naszej szkoły zwrócili się do dyrektora z pisemną prośbą o odpowiedź dotyczącą wyciągniętych konsekwencji w stosunku do uczniów dezorganizujących pracę na lekcjach i przejawiających kontrowersyjne zachowania. W piśmie wyznaczyli dyrektorowi szkoły dwutygodniowy czas na udzielenie pisemnej odpowiedzi. Bardzo proszę o informację jaki w tej sytuacji termin na odpowiedź ma dyrektor. Proszę też o podanie podstawy prawnej.
Ponieważ wymienione zagadnienie dotyczy funkcjonowania szkoły (np. na podstawie statutu lub innych wewnętrznych regulacji), w tym sposobu załatwiania spraw, jeśli szkoła dysponuje majątkiem publicznym (jest szkołą samorządową, albo niesamorządową ale finansowaną z dotacji samorządowej), zapytania dotyczące tematyki przedstawionej w pytaniu są objęte dostępem do informacji publicznej i w związku z tym odpowiedź na nie powinna zostać udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni (art. 4 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 3 lit d), art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, Dz.U, z 2016 r., poz. 1764).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych - są to szkoły społeczne, niepubliczne (o uprawnieniach szkół publicznych) dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim i umiarkowanym (dominują umiarkowani). W jakim zakresie rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym obowiązuje takie szkoły?
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pisanie planów mies. przez nauczyciela przedszkola nie są koniecznością, ale w jaki sposób dać konkrety takiemu pracownikowi, aby je jednak pisał? Czy zbyt upieram się przy pisaniu takich planów? Jaki ewent. inny dowód można przedst. kuratorium podczas ich wizyty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uchwały i zarządzenia powinien wydawać dyrektor Bursy Międzyszkolnej(jednostka samorządowa, feryjna)? Bardzo proszę o wykaz takich dokumentów gdyż sprawuję stanowisko kierownika ds. nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe