Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem osobą fizyczną prowadzącą placówkę oświatową. W pracy wykonuje zadania dyrektora, nauczyciela. Zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty pobieram wynagrodzenie. W jakiej formie powinnam zawrzeć informacje o moim wynagrodzeniu (uchwała? zarządzenie? decyzja?) i czy wysokość wynagrodzenia jest regulowana jakimiś przepisami?
W przypadku, gdy osoba fizyczna jest jednocześnie organem prowadzącym i dyrektorem placówki oświatowej, nie może ona zawrzeć sama ze sobą umowy o pracę. Jako organ prowadzący jednoosobowy może wydać zarządzenie, w którym określa wynagrodzenie dyrektora placówki.
Uchwała to dokument, który wydaje organ kolegialny, czyli wieloosobowy. Decyzja też nie będzie tu odpowiednim dokumentem (rozstrzyga coś, jest efektem dokonania jakiegoś wyboru). Wprowadzanie pewnych regulacji, takich jak kwestie wynagrodzenia (w tym np. w formie regulaminu wynagradzania pracowników) następuje, w przypadku organu jednoosobowego, w drodze zarządzenia.
Przepisy nie określają wysokości wynagrodzenia dyrektorów szkół i placówek prowadzonych przez osoby fizyczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest możliwość zwolnienia lub ograniczenia etatu nauczycielowi mianowanemu, dla którego brakuje godzin, ponieważ przestał być dyrektorem, a nowy dyrektor jest nauczycielem tego samego przedmiotu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Umowa czas określony zawarta w czerwcu 2017 r., pracownik dał wypowiedzenie po przepracowaniu 9 mies.z 2 tyg. okresem wypowiedzenia. Jaki okres wypowiedzenia obowiązuje obecnie jeśli w umowie o wypowiedzenie był zawarty art. 33, który został uchylony; teraz odnosimy się do miesięcznego okresu wypowiedzenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy po zakończeniu całorocznego urlopu dla poratowania zdrowia nauczycielowi dodatkowo przysługuje urlop wypoczynkowy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Nauczycielka jest na urlopie macierzyńskim do 20 sierpnia, jeszcze nie wiem czy będzie korzystała z dodatkowego urlopu. Na czas jej zwolnienia lekarskiego i urlopu macierzyńskiego zatrudniłam na zastępstwo innego nauczyciela. Czy umowę mogę podpisać do 28 czerwca, czy do 20 sierpnia ? Pozdrawiam.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony w bursie od 1987 jako wychowawca (30lat stażu). Od roku 2007 pracuje także w gimnazjum jako nauczyciel języka polskiego. We wszystkich zakładach pracy ma umowę zawartą na podstawie mianowania. W maju tego roku dyrektor bursy przedstawił nauczycielowi propozycję ograniczenia zatrudnienia do ½ etatu na podstawie art.22 ust 2 KN powołując się na fakt posiadania drugiego miejsca pracy. Jednocześnie wyznaczył termin dwóch dni na złożenie przez nauczyciela oświadczenia w tej sprawie. Nadmieniam, że nauczyciel ten jest nauczycielem dyplomowanym, wielokrotnie nagradzanym przez dyrektora i starostę, posiadającym pełne kwalifikacje do pracy w tej placówce, a dyrektor nigdy nie wnosił żadnych zastrzeżeń co do jego pracy. Nauczyciel jest zdyscyplinowany wykonujący w terminie wszystkie nałożone na niego zadania i sporadycznie korzysta ze zwolnień lekarskich, a jego absencja w pracy jest niższa niż innych pracowników. W związku z tym mam następujące pytania: 1. Czy dyrektor bursy miał prawo ograniczyć wymiar zatrudnienia temu nauczycielowi, powołując się tylko na fakt drugiego miejsca zatrudnienia, mimo iż w placówce pracują osoby z niższym stopniem awansu zawodowego (mianowani)i mniejszym stażem pracy(7lat)? 2. Czy kryterium posiadania drugiego miejsca zatrudnienia można uznać za wystarczające do ograniczenia wymiaru zatrudnienia? 3. Czy termin dwóch dni na złożenie oświadczenia jest terminem wystarczającym? 4. Czy jeżeli w następnym roku szkolnym nie zmieni się liczba grup młodzieży zamieszkującej w bursie to mają w tym przypadku zastosowanie przepisy art. 22 ust 2 KN. 5. Czy w wyniku ograniczenia zatrudnienia w bursie od 1.09.2016, nauczyciel może wskazać jako główne miejsce pracy gimnazjum i mieć tam naliczany dodatek za staż pracy?
W bursie nie ma jasno zdefiniowanych kryteriów zwalniania pracowników lub ograniczania im wymiaru zatrudnienia, a dyrektor zdefiniował to kryterium po konkretnego nauczyciela. Jednocześnie informuję, że pismo dostarczone nauczycielowi zatytułowane „Propozycja ograniczenia zatrudnienia” nie zawiera terminu w jakim ograniczenie miałoby miejsce, oraz nie zawiera możliwości odwołania się. Nie poinformowano także związków zawodowych.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe