Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą niepubliczną dla dorosłych kształcącą w systemie zaocznym więc sobotnio-niedzielnym co 2 tygodnie. Szkoła tak jak inne zawiesiła zajęcia na czas wskazany przez MEN. Niestety docierają do nas informacje z urzędu, że nie otrzymamy subwencji za ten czas. Nauczyciele pracują zdalnie przygotowując materiały, zadając prace, odbierając je, sprawdzają i oceniają. Wg mojej oceny pracują więcej niż w normalnej sytuacji. Niestety dla urzędu nie ma to znaczenia. Argumentują to: nie ma zajęć w wymiarze 50%, nie ma dotacji. Konsekwencją będzie brak wynagrodzenia dla nauczycieli (zatrudnionych na umowę zlecenie, ale również jest grupa nauczycieli zatrudnionych na umowę o pracę). W związku z tym, że wynagrodzenie może być wypłacane tylko z konta dotacyjnego - a więc pustego -wynagrodzenia nie będzie. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor czy organ prowadzący?
W dniu 25 marca 2020 r. wejdzie w życie § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493), zgodnie z którym do ustalania dotacji za okres od dnia 1 marca 2020 r. do końca miesiąca, w którym zakończy się czasowe ograniczenie funkcjonowania szkoły, nie stosuje się przepisów art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2020r. Poz. 17 ze zm.), w zakresie dotyczącym uzależnienia otrzymania dotacji na ucznia od jego uczestnictwa w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz art. 26 ust.3 UoFZO o potwierdzaniu obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie mi możliwości na przyjęcie ucznia niepełnosprawnego intelektualnie ale pełnoletniego do pierwszej klasy Branżowej Szkoły pierwszego stopnia. Czy jest możliwość w Zespole Szkół Specjalnych skupiającego w sobie szkołę specjalną podstawową, wyglądające gimnazjum oraz Branżowaą Szkołę pierwszego stopnia i Szkołę Przysposabiajacaą do Pracy utworzyć szkołę dla dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest aktualna podstawa prawna w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość pobrania prezentacji do szkoleń zamieszczonych na stronie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio zamieściliśmy zapytanie, czy w 9-osobowym busie, który dowozi dzieci do szkoły musi być opiekunka. Nie dodaliśmy jednak, że szkoła jest prowadzona przez stowarzyszenie, czy to coś zmienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W grupie sześciolatków jest 4 dzieci, które swoim zachowaniem sprawiają, że nauczyciel nie jest wstanie przeprowadzić zajęć dydaktycznych. Dwoje z nich stanowi zagrożenie dla innych dzieci Chłopcy nie potrafią panować nad swoimi emocjami, nie słuchają poleceń. Rodzice pozostałych dzieci są zaniepokojeni proszą, żeby coś z tym zrobić. W kontakcie indywidualnym zachowanie chłopców jest pozytywne. Jako przedszkole zaproponowaliśmy rodzicom udział w zajęciach terapeutycznych z psychologiem nt. Radzenia sobie z emocjami, wyrazili zgodę. Są pod opieką psychologa przedszkolnego. Zaproponowałyśmy udział rodzica w zajęciach. Moje pytanie czy mogę rozdzielić chłopców do dwóch grup bez zgody rodziców?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe