Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy zespołem szkół w skład którego wchodzą: Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna i KKZ. Czy każda z osobnych szkół powinna mieć odrębny statut?
W przypadku publicznego zespołu szkół, niezależnie od obowiązywania statutu zespołu, każda placówka powinna mieć swój statut, ponieważ z art. 62 ust. 4 UoSO (od dnia 1 września 2017 r. z art. 91 ust. 4 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r. poz. 59) wynika, że w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek, co jest równoznaczne z wymogiem równoległego obowiązywania statutów poszczególnych jednostek oświatowych wchodzących w skład tego zespołu. W przypadku zespołu szkół niepublicznych, organ prowadzący decyduje, czy szkoły i placówki będą działały tylko na podstawie ich statutów, jedynie statutu zespołu, czy niezależnie od statutu zespołu każda jednostka również będzie posiadała własny statut (art. 90a w zw. z art. 84 u.s.o., art. 182 w zw. z art. 172 p.o.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wypełniać arkusze ocen elektronicznie, jeśli były wypełniane ręcznie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pojawiły się orzeczenia dzieci, u których stwierdzono autyzm. Czy z powodów braków kadrowych (w placówce nie jest jeszcze zatrudniony specjalista po oligofrenopedagogice ze specjalnością dodatkową do pracy z dziećmi autystycznymi) dyrektor może zaproponować rodzicom dziecka inną formę rewalidacji wynikającą również z orzeczenia np. z zakresu resocjalizacji czy samej oligofrenopedagogiki? Jak ma wyglądać pismo skierowane do rodzica w tej sprawie? Czy z dzieckiem z oddziału przedszkolnego rewalidację może poprowadzić arteterapeuta?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy projekty, które były realizowane w klasie II gimnazjum są nadal realizowane i w której klasie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ciągu roku szkolnego z 3 uczniów niepełnosprawnych z klasy integracyjnej 2 przeszło na nauczanie indywidualne, ale część zajęć nadal realizuje z klasą. Czy to oznacza, że klasa utraciła status integracyjnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe