Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Odpowiedź na pytanie znajduje się statucie szkoły, bowiem klasyfikację śródroczną przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminie określonym w statucie szkoły. W szkole podstawowej rok szkolny nie dzieli się na semestry. Semestry dotyczą szkół da dorosłych. Uczeń podlega klasyfikacji: 1) śródrocznej i rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej; 2) końcowej. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej. Najczęściej szkoły dostosowują terminy do rozpoczynających się ferii zimowych, ale przepisy dopuszczają inne rozwiązania ustalone różnie przez szkoły. Dyrektor szkoły, w terminie do dnia 31 sierpnia, przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej, a w przypadku szkoły, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.Oznacza to, że sprawozdania niezbędne do zgromadzenia informacji o pracy szkoły powinny być przedstawione 2 razy w roku szkolnym.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w szczególności art. 44f. 1, 40. 7; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12.08. 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 26.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dotyczy zmiany rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego. W ramach 8 dni wolnych w gimnazjum dyrektor ustala oprócz 3 dni egzaminacyjnych 12 listopada i 2 maja 2011 wolnymi od zajęć. Czy w takim razie nauczyciele będą musieli przyjść do szkoły nawet wówczas jeśli uczniowie przyniosą pisemną informację od rodziców, że nie wymagają opieki w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy, w myśl nowego prawa oświatowego, organ stanowiący ma możliwość "nakazowego" utworzenia w szkole podstawowej powstającej z przekształcenia gimnazjum, klasy IV i VII dla uczniów z przypisanego szkole obwodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien otrzymać uczeń klasy VI, który nie kończy szkoły i będzie powtarzał klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli do prowadzenia dodatkowych zajęć na świetlicy szkolnej zamiast np. dodatkowych kół zainteresowań (SKS, kółko przyrodnicze), jeżeli konieczność zapewnienia opieki świetlicowej wynika z potrzeb szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny bieżącej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe