Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy, w myśl nowego prawa oświatowego, organ stanowiący ma możliwość "nakazowego" utworzenia w szkole podstawowej powstającej z przekształcenia gimnazjum, klasy IV i VII dla uczniów z przypisanego szkole obwodu?
Od 1 września 2017 roku 6-letnia szkoła podstawowa stanie się 8-letnią szkołą podstawową. Od 1 września 2017 roku uczniowie, nauczyciele i pracownicy dotychczasowej 6-letniej szkoły podstawowej staną się uczniami, nauczycielami i pracownikami 8-letniej szkoły podstawowej. Natomiast od1 września 2017 roku w 8-letniej szkole podstawowej rozpoczną naukę pierwsi uczniowie klasy VII (absolwenci klasy VI dotychczasowej 6-letniej szkoły podstawowej). W roku szkolnym 2017/2018 nie będzie rekrutacji do I klasy gimnazjum. Od 1 września 2017 r. nie będzie klasy I, a w latach następnych kolejnych klas dotychczasowego gimnazjum. Wygaszanie gimnazjum może być realizowane w różnych wariantach np. poprzez: 1) przekształcenie gimnazjum w 8-letnią szkołę podstawową lub włączenie gimnazjum do 8-letniej szkoły podstawowej; 2) przekształcenie gimnazjum w liceum ogólnokształcące, technikum lub w branżową szkołę I stopnia; 3) włączenie gimnazjum do liceum ogólnokształcącego albo technikum; 4) przekształcanie zespołów, w skład których wchodzą gimnazja. Decyzja, co do formy i czasu przekształcenia gimnazjum należy do kompetencji odpowiednio: 1) organu prowadzącego gimnazjum lub 2) osoby prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej dotychczasowe gimnazjum, o ile zmiany nie nastąpią z mocy ustawy.Organ wykonawczy JST opracuje projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego: a) Organy wykonawcze JST przekazują projekt uchwały, w terminie do dnia 17 lutego 2017 r. właściwemu KO. b) Kurator oświaty opiniuje projekt uchwały w ciągu 21 dni od dnia otrzymania nie później jednak niż do dnia 11 marca 2017 r. c) Opinia kuratora oświaty zawiera w szczególności ocenę zgodności z prawem rozwiązań zaproponowanych w projekcie uchwały oraz ocenę w zakresie zapewnienia przez JST możliwości realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki dzieci i młodzieży zamieszkałej na terenie danego powiatu. d) Opinia kuratora oświaty jest wiążąca i nie służy od niej zażalenie. Na opinie służy skarga do sądu administracyjnego. e) Organy stanowiące JST po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty, podejmują uchwałę w terminie do dnia 31 marca 2017 r. https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/09/16.09.2016_prezentacja_konferencja_men_prawo-oswiatowe-2.pdf
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), przepisy ustawy z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przedszkole Niepubliczne ulega likwidacji z dniem 31 sierpnia 2016 r. Jakie dokumenty i do jakich instytucji należy przekazać? W przedszkolu realizowano wczesne wspomaganie oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - czy te dokumenty również przekazujemy do archiwizacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zgłosić likwidację przedszkola niepublicznego. Wiem, że mam to zrobić do końca lutego w Urzędzie Gminy ale nie wiem w jakiej formie i czy napewno tylko do Urzędu. Posiadam wpis do ewidencji oraz wpis do działalności gospodarczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń przeszedł z innej szkoły z dniem 09.03.2015r. do klasy 3, w poprzedniej szkole realizował w I semestrze przedmiot - edukacja dla bezpieczeństwa. W nowej szkole przedmiot ten realizowany jest w klasie 2 ponadto obecny plan lekcji uniemożliwia mu uczęszczanie na lekcje edb z klasą 2. Czy wobec tego może on zdawać egzamin klasyfikacyjny z II półrocza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dziecka w klasie I szkoły podstawowej. Rodzice wyjeżdżają z dziećmi za granicę.Tam nie będzie polskiej szkoły. Mama chce uczyć dziecko sama. Jak wygląda procedura w związku z tą sytuacją? Jakie przepisy prawne to regulują? Co powinnam zrobić jako dyrektor? Czy dziecko będzie zdawało egzamin po powrocie? Dodam, iż nie jest to moje dziecko "obwodowe".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor poprosił nauczyciela na rozmowę bezpośrednio po zakończonych przez niego zajęciach dydaktycznych (nauczyciel w danym dniu miał 5 godzin dydaktycznych), nauczyciel odmówił twierdząc, że jest już po pracy i nie będzie poświęcał na rozmowę z dyrektorem swego czasu wolnego. Jakie konsekwencje może mieć takie zachowanie nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe