Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące sytuacji co do której mam wątpliwość. Proszę o poradę. Otóż nauczyciel wystawił uczniowi zagrożenie z przedmiotu zgodnie z rozporządzeniem MEN i WSO. Obowiązku poinformowania rodziców ucznia szkoły ponadgimnazjalnej kl II nie dopełnił wychowawca. Czy nauczyciel tegoż przedmiotu powinien zmienić ocenę na pozytywną?
Przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm., rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562), ani projekt nowego rozporządzenia ws oceniania i klasyfikowania z dnia 19 marca 2015 r. (dostępny na stronie rcl.gov.pl) nie przewidują konsekwencji braku powiadomienia rodziców ucznia przez wychowawcę o zagrożeniu oceną niedostateczną. W szczególności zaś nie stanowią, że w takim przypadku nauczyciel jest zobowiązany wystawić pozytywną ocenę. Prawdopodobnie również WSO nie przewiduje skutków zdarzenia polegającego na niepowiadomieniu rodziców przez wychowawcę. Rodzice ucznia, którzy się nie zgodzą z oceną niedostateczną, będą mogli złożyć zastrzeżenia do dyrektora. Tylko gdyby dyrektor uznał, że nauczyciel naruszył prawo (w omawianym przypadku WSO), powoła komisję, która przeprowadzi sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustali ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2017/2018 uczennica została przyjęta do klasy VII szkoły podstawowej. Arkusze wypełniane są komputerowo. Zakładając arkusz na wzorze 63m (MEN-I/63m/2) z zał 7 do rozporządzenia z 2018r (Dz. U. z 2018r. poz. 939) pomijamy informacje, które zawsze są na pierwszej stronie arkusza ocen (np. nr w księdze uczniów, rok przyjęcia do szkoły, informacje o rodzicach). Czy i na jakim druku należy sporządzić „pierwszą stronę” arkusza ocen w obecnej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jakim rozporządzeniem należy się posługiwać wydając decyzje (zgodę) na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą w edukacji domowej? Gdzie należy szukać wzorów pism i wytycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel po teologii i przygotowaniu ped. oraz studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki może prowadzić zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim? Zatrudnienie w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno zawierać pismo do rodziców o braku realizacji obowiązku nauki przez ponad miesiąc przez ucznia liceum? Czy oprócz rodziców należy powiadomić jeszcze kogoś?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Spółka z o.o. prowadzi niepubliczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, niepubliczne przedszkole specjalistyczne, a od września planuje otworzyć niepubliczną specjalną szkołę podstawową. W przedszkolu funkcjonują oddziały: 2-3 latki, 4-5 latki i oddział 0. Do wszystkich oddziałów uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy spółka prowadząc jednocześnie placówkę przedszkolną i szkolną może podzielić oddział zerówkowy? W szkole prowadzić klasę łączoną 0-1 dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a w przedszkolu 0 tylko dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym bez orzeczonej niepełnosprawności intelektualnej? Czy w szkole specjalnej jest możliwe prowadzenie odrębnego oddziału dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera nie posiadających niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe