Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W roku szkolnym 2017/2018 uczennica została przyjęta do klasy VII szkoły podstawowej. Arkusze wypełniane są komputerowo. Zakładając arkusz na wzorze 63m (MEN-I/63m/2) z zał 7 do rozporządzenia z 2018r (Dz. U. z 2018r. poz. 939) pomijamy informacje, które zawsze są na pierwszej stronie arkusza ocen (np. nr w księdze uczniów, rok przyjęcia do szkoły, informacje o rodzicach). Czy i na jakim druku należy sporządzić „pierwszą stronę” arkusza ocen w obecnej szkole?
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.Z zapisów wyżej cytowanych wynika, że uczniowi, który w ub. roku szkolnym przeszedł do innej szkoły należy założyć arkusz wg wzoru 53a lub 63b.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ramach zajęć rewalidacyjnych w szkole specjalnej prowadzone są zajęcia z hipoterapii. Czy uczeń niepełnosprawny musi mieć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do takich zajęć? Czy wystarczy oświadczenie rodzica? Czy ewentualne zaświadczenie lekarskie musi być dostarczane co roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianą: cyt. "Dotacja, o której mowa w art. 15–21, art. 25, art. 26, art. 28–30 i art. 32, przekazana na uczniów i wychowanków, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz na uczniów oddziałów integracyjnych w szkołach może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 1 ustawy – Prawo oświatowe, oraz na organizację zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o których mowa w art. 36 ust. 17 ustawy – Prawo oświatowe. 5. Przez wydatki, o których mowa w ust. 4, należy rozumieć w przypadku: 1) przedszkoli specjalnych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych specjalnych, szkół specjalnych oraz placówek, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy – Prawo oświatowe – wydatki, o których mowa w ust. 1; 2) przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz szkół, niewymienionych w pkt 1, innych form wychowania przedszkolnego oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych – wydatki na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniach o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnych programach zajęć, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, oraz indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych, o których mowa w art. 127 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe, oraz zapewnienie warunków ich realizacji;" proszę o informację jak należy od 01.01.2018 r oznaczać/wyodrębniać wydatki na dziecko z orzeczeniem w przedszkolu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauka pływania w klasie II wynika z realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w postępowaniu rekrutacyjnym do klasy I szkoły podstawowej też mamy dwa etapy postępowania rekrutacyjnego (tak jak w przedszkolu i klasie zerowej) czy tylko jeden? Czy klasy pierwszej też dotyczą kryteria ustawowe (takie jak w art. 20c ust. 2- wtedy byłyby dwa etapy). Czy tylko organ prowadzący ustala swoje kryteria i wtedy jest tylko jeden etap postępowania rekrutacyjnego? Rozumiem, że wszystkie dzieci, które są z obwodu przyjmujemy z urzędu po złożeniu zgłoszenia przez rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń oddziału przedszkolnego (pięciolatek), który przebywał 3 lata za granicą, mówi po polsku, ale przekręca końcówki ma prawo do dodatkowych zajęć lekcyjnych z języka polskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe